Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan een Metz 54 MZ-3 werken op een D70?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan een Metz 54 MZ-3 werken op een D70?

Kan een Metz 54 MZ-3 omschrijving werken op een D70?

Een vriend van mij heeft deze flitser en heb hem dit weekend al eens proberen aansluiten , maar dit is mij niet gelukt..
    Indien dit gaat, welke dingen moet ik dan in het menu van mijn D70 en bij de flitser instellen?

Groeten,
    Maarten
    [Maarten Muller] [mullermaarten@hotmail.com] [Nikon D70 - 50mm 1.8 - 18-70mm DX -SB800]

Re: Kan een Metz 54 MZ-3 werken op een D70?

Hallo Maarten-M,

De Metz 54 MZ -3 zou normaal moeten gaan op de D70, op voorwaarde dat je de juiste adaptor (voetje) hebt anders zal TTL en TTL BL niet werken. Dit kan je nagaan op de site van Metz.
    Metz zijn zeer goede flitsers maar hebben als nadeel dat je steeds de juiste adaptor moet hebben. Bij een nieuw model van camera kan dit dan nogal een tijdje duren vooraleer ze die hebben.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ok, Pol ik zal eens kijken welke adaptor nodig is voor de D70,
      en zal dan eens zien of de eigenaar van de Metz die wel heeft

Al bedankt!
      [Maarten Muller] [mullermaarten@hotmail.com] [Nikon D70 - 50mm 1.8 - 18-70mm DX -SB800]

Comment

Ik geraak er echt niets wijzer uit op de site van Metz
        Heeft er iemand anders nog wat nuttige info??

Comment

Hi Maarten, net even wezen neusen op metz.de en het volgende gevonden
          metz.de

Volgens het schema heb je voor op de D70 dus de SCA 3402 M3 adapter nodig. De flitser (54mz-3) kent echter geen iTTL en zal ook met deze adapter het dus niet doen in ittl en iTTL-BL...
          Edwin
          Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_M
            Kan een Metz 54 MZ-3 omschrijving werken op een D70?

Een vriend van mij heeft deze flitser en heb hem dit weekend al eens proberen aansluiten , maar dit is mij niet gelukt..
            Indien dit gaat, welke dingen moet ik dan in het menu van mijn D70 en bij de flitser instellen?

Groeten,
            Maarten
            volgens mij kan je dat vergeten....of je moet 'n standaard voetje hebben met alleen centraal contact...

ik heb de 54mz4 met juiste nikon SCA 3402m2 en die communiceert gewoon niet met 'n D70, maar werkt wel perfect op m'n D100...
            als ik de 2 voorste contacten afplak kan ik hem wel gebruiken in A-mode op de D70...

Comment

Hmm ik vrees er ook voor, maar toch thanks voor de reacties!
              Kzal dus maar even wachten tot ik een kennis heb met een sb600 of 800 zeker?

Comment

Voor ik zelf tot de aankoop ben overgegaan van een ext.flits heb ik hier en daar mijn licht eens opgestoken
                Op een D70 zijn maar enkele toestellen die werken zijnde:
                van Metz zouden dit enkel de 54mz-4i en de 44 af-4iN vooral dat i lettertje zou van groot belang zijn
                maar volgens verkoper zouden deze enkel het eerste voorwerp uitlichten en niet de achtergrond???? De Nikons zouden dit wel doen in samenwerking met de D70 hoe dat kon de verkoper niet juist vertellen maar hij verzekerde mij dat het werkt en indien ik niet tevreden was kon ik wisselen met de 44
                Daar tegenover staat wel dat de metz flitsers een hoger richtgetal hebben en goedkoper zijn dan de originele van nikon.
                De 54 zou ongeveer 470€kosten en een richtgetal hebben van 50
                De 44 zou ongeveer 220€kosten en een richtgetal hebben van 40
                Maar toen ik een van deze toestelen wilde bekijken zou dit de eerste maand niet kunnen door niet in stock. dus heb ik me maar een sb600 aangekocht en ben er zeer tevreden mee. Ik ben zeker niet van plan om te wisselen.
                Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Van de Metz site (gewoon ter info voor wie het nog niet gezien had en waaruit af te leiden valt dat i-TTL en i-TTL-BL werken met dit flitsermodel) :

MECABLITZ 54 MZ-4 / 54 MZ-4i: Anspruchsvoll.

Einfach und sonderfunktionsstark präsentiert sich das Flaggschiff der Metz Kompaktblitzgeräte-Serie, das mit Standardfuß oder im Set incl. SCA 3002 Adapter für Canon, Konica/Minolta, Nikon SLR-Kameras erhältlich ist, wobei es gelang, eine wirkungsvolle High Speed-Synchronisation in das umfangreiche Sonderfunktionsspektrum zu integrieren. Darüber hinaus bietet der 54 MZ-4 den D-TTL Betrieb sowie das 3D-Multisensor-Aufhellblitzen im D-TTL Betrieb sowie TTL-Blitzkorrektur (Nikon spezifisch).

Zudem profiliert sich das leistungsstarke Gerät durch sein deutlich vereinfachtes Bedienkonzept: Lediglich 2 Funktions-Tasten und 1 Einstell-Rad sorgen für optimale Übersicht. Dank High Speed-Synchronisation („HSS“) kann - je nach Kameratyp - auch mit Zeiten, die kürzer als die Kamerasynchronzeit sind, geblitzt werden.

Das i-Talent für Nikon Kameras. Perfekt Blitzen mit Nikon Digitalkameras - das ist die Stärke des Metz mecablitz 54 MZ-4i. Durch Integration hochpräziser Blitzbetriebsarten gelingen akkurat ausgeleuchtete Aufnahmen mit brillanten und zugleich differenzierten Farben. Je nach Kameratyp lassen sich D-TTL, 3D/D-TTL und 3D-Multisensor Aufhellblitzbetrieb Betrieb sowie neu: i-TTL bzw. i-TTL-BL Blitzsteue-rung nutzen. Natürlich lässt sich dieses Modell ebenfalls über einfaches Auswechseln des Adapters mit Systemkameras anderer Hersteller verwenden.

Ludovic
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

Comment

Working...
                  X