Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omnibounce

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Omnibounce

Oorspronkelijk geplaatst door York
    En als je bv. een feesttafel fotografeert, zijn de mensen dichtbij overbelicht, de achtersten te donker... het is me wat die fotografie... boeiend, maar vermoeiend
    Greetz, York
    Dat is iets wat je niet met een flits kunt oplossen. De flits probeert die plaats goed te belichten die hij via de AE-lock verkregen heeft... En dat zal jammergenoeg niet de volledige tafel zijn...

De 380 is trouwens geen slechte flits, heb er hier ook nog zo eentje...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medidoc
      Op de SB-600 zit zo'n neerklapbaar "lenske", de bedoeling hiervan is om het flitsbereik uit te breiden tot 14 mm objectieven.

Kan dit ook als omnibounce gebruikt worden (het is immers ook een soort diffusor), of is de aanschaf van een aparte (losse) OB toch beter?
      Doel van dat plaatje is idd om het flitsen "breder" te laten gaan... Dat kun je op zich niet echt vergelijken met een OB die het licht algemeen beter gaat spreiden... Het is dus aangeraden om een apart OB te gebruiken. Die staat er bij mij trouwens standaard op, enkel bij grotere afstanden gaat die eraf (want dat kan zelfs de 550EX niet trekken...)
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik gebruik binnen ook altijd een omnibounce om zoals hier al gezegd een zachter licht te krijgen en minder harde schaduwen. Is volgens mij toch het beste.
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Working...
        X