Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixma 5000 vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixma 5000 vraagjes

    wil mischien een pixma 5000 gaan kopen.

    maar: invergelijk met kosten tegen over een lab foto
    1---hoeveel ben je ongeveer per print kwijt?
    zeg 10x15?
    want de kosten zijn:
    1 inkt'
    2 fotopapier
    3 printer maar das niet van belang vind ik.


    2---stel je wilt een 10x15 foto moet je er dan een 10x15 foto papier in?
    of a4 en uitknippen.
    heb hier geen ervaring mee hoe dit werkt.

    3---is de kwaliteit zou echt vergelijkbaar met lab foto's?
    want anders vind ik het zonde.

    dure camera, dure printer en nog vage foto's

    [MOD] Gelieve een duidelijke topictitel te gebruiken. Titel werd aangepast.

    Willy
    Last edited by Hombre; 11 februari 2005, 14:55. Reden: Onduidelijke titel
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Re: vraagje

    heeft deze printer nu 5 of 6 cartridges?

    rood,geel, blauw,zwart, extra zwart voor tektafdrukken.

    en dan nog een 6e?
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

    Comment


    • #3
      Re: vraagje

      Ik heb mij vorige maand ook een Pixma 5000 aangeschaft. Tot op heden ben ik er heel content over. Afdrukken zijn echt vergelijkbaar met labo-foto's.

      Over de prijs per print kan ik niet veel zeggen, dat heb ik nog niet berekend. Maar als je het papier van Canon gebruikt, dan zal het wel een dure grap worden.

      Om een 10x15 foto af te drukken, kan je gewoon 10x15 papier gebruiken. Je bent dan wel een beetje van de randen kwijt.

      heeft deze printer nu 5 of 6 cartridges?
      Het zijn er vijf.
      Mijn website: www.nickvangoubergen.be

      Comment


      • #4
        Re: Pixma 5000 vraagjes

        heb vandaag foto's van canon terug gekregen een proefdruk.

        van de 8500 pixma en de 5000 pixma. (2 zelfde foro's) van de pixma 4000 krijg ik maandag. hier heb ik wel al een pic van maar dit is een andere foto dus kan ik niet vergelijken.

        kwaliteit is van beide hetzelfde als je het mij vraagt. dus scherpte etc.
        alleen bij de 8500 zijn de kleuren feller in tegenstelling tot de 5000 die zijn wat fletcher.
        maar ik neem aan dat je de felheid in kunt stellen?

        het prijs/kwaliteit verhouding vindt ik dan ook onzin. en zou zelf voor de 5000 gaan.
        maar is de felheid niet te verbeteren dan vind ik de 8500 wel mooiere pic.
        ik had een macro pic opgestuurd van een felle paarse lelie.
        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
        Canon EOS600d

        Comment


        • #5
          Re: Pixma 5000 vraagjes

          Hey mede bd'ers,

          Gisteren heb ik ook een pixima 5000 aangeschaft, na lang twijfelen, overwegen en lezen.
          Ben tot hiertoe (ondertussen toch al een afdrukje of 10 gemaakt) enorm verbaasd van de kwaliteit
          Volgens mij drukt ie beter af als een doorsnee afdrukcentrale, wat de kostprijs betreft, goedkoper als de afdrukcentrale ga je geen deftige printer vinden.
          Mensen die moesten twijfelen mogen altijd is langskomen, kanik misschien ook nog wat bijleren
          Groeten.

          Keep the spirit high
          KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
          http://www.photopat.be

          Comment


          • #6
            Re: Pixma 5000 vraagjes

            Oorspronkelijk geplaatst door paepke
            Hey mede bd'ers,

            Gisteren heb ik ook een pixima 5000 aangeschaft, na lang twijfelen, overwegen en lezen.
            Ben tot hiertoe (ondertussen toch al een afdrukje of 10 gemaakt) enorm verbaasd van de kwaliteit
            Volgens mij drukt ie beter af als een doorsnee afdrukcentrale, wat de kostprijs betreft, goedkoper als de afdrukcentrale ga je geen deftige printer vinden.
            Mensen die moesten twijfelen mogen altijd is langskomen, kanik misschien ook nog wat bijleren
            Groeten.

            Keep the spirit high
            wat de kostprijs betreft, goedkoper als de afdrukcentrale ga je geen deftige printer vinden.
            (wat bedoel je hiermee?

            dat een afdruk centrale goedkoper is?

            mij lijkt dat het aardig goedkoop kan met zon printer.
            als je de cartridges. bijvult met inkt inplaats van nieuwe kopen.
            FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
            Canon EOS600d

            Comment


            • #7
              Re: Pixma 5000 vraagjes

              Om een 10x15 foto af te drukken, kan je gewoon 10x15 papier gebruiken. Je bent dan wel een beetje van de randen kwijt.
              Als je 10x15 fotopapier gebruikt kan je de printer instellen op randloos printen. Kan trouwens ook bij A4 formaat.

              Een perfecte fotoprinter !

              Comment


              • #8
                Re: Pixma 5000 vraagjes

                Volgens mij kan je niet goedkoper af zijn dan bij een afdrukcentrale, een maandje geleden voor 66 foto's €8.4 betaald thuis geleverd en al en dit bij foto.com.
                Kwalitatief staat de pixima daar wel ruimschoots boven en ja de kostprijs zal wel zakken als je namaak inkt gebruikt en een niet canon papier.
                Mijn mening als je een fotoprinter wil aanschaffen om de prijs te drukken dan zal je nog een tijdje moeten wachten, maar de kawaliteit van de gerenomeerde fotoprinters is toch al een stuk beter dan de goedkopere afdrukcentrales.

                groeten
                KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                http://www.photopat.be

                Comment


                • #9
                  Re: Pixma 5000 vraagjes

                  En nu jullie die printer al wat langer hebben. Hebben jullie nu een idee over de kostprijs per foto?

                  Ik denk er ook aan om een printer aan te schaffen. Voorbeeld de IP4300 of de veel duurdere PRO 9000. Maar ik ik heb toch moeilijk om de echte verschillen te zien.

                  En ik zou graag een schatting hebben van de typische kost van een 10x15 afdruk en een A4 afdruk. Maar dat lijkt nergens echt goed te vinden te zijn.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment

                  Working...
                  X