Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lcd scherm te klein

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lcd scherm te klein

Hallo ik loop steeds vaker tegen het probleem aan dat mijn lcd van mijn camera te klein is.
    Als ik foto's aan het schieten ben en wil de foto's terug kijken dan denk ik dat ze goed zijn en bij thuiskomst op de pc zien ze er niet uit en dan baal ik enorm daar sommigen situaties niet zo gauw meer terug komen.
    Nu is mijn vraag is er in de handel geen apparaat ( dan denk ik in de groote van een pda )waar je je fotokaart in kan stoppen en op een groter scherm kan terug kijken ( een laptop heb ik al maar die is te zwaar zeker op de fiets )

alvast bedankt.
    Rivieren weten het; er is geen haast bij.
    Op een dag komen we er wel
    Fujifilm 9600- Canon power shot A700

Re: lcd scherm te klein

Welk soort camera en hoeveel mag dat kosten?

Een hele goeie is voorbeeld de Epson P2000 is een goeie...

[edit] even wat typefoutjes weggehaald...
    Last edited by CooMa; 8 februari 2005, 21:04.
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
      Welk soor tcamra en hoeveel mag dat kosten?

Een hele goeie is voorbeeld de Epson P2000 is een goeie...

ja, maar je mag niet in raw schieten...... 'k ben nog geen enkele van die spullen tegen gekomen de canon of nikon raw files kon lezen.....;
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm
        ja, maar je mag niet in raw schieten...... 'k ben nog geen enkele van die spullen tegen gekomen de canon of nikon raw files kon lezen.....;

Die P2000 leest dus perfect RAW-files (zelf gezien met RAW-files van een 1DII)!!!
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Die P2000 leest dus perfect RAW-files (zelf gezien met RAW-files van een 1DII)!!!
          Idem voor de Flashtrax, zowel D60 RAW als 1D MkII RAW

Comment

Kijk hier even : http://new.dpnow.com/1374.html
            Naast deze review zijn er nog andere te vinden via Google

Comment

Thanks allemaal hier kan ik wat mee
              Rivieren weten het; er is geen haast bij.
              Op een dag komen we er wel
              Fujifilm 9600- Canon power shot A700

Comment

RAW format, or at least the display of a RAW file's embedded thumbnail rather than the actual image itself, is currently supported for the following cameras: Nikon D100 / D1H / D2H / D1X / D70, Canon EOS 300D / D60 / 10D / 1D Mark II and, unsurprisingly, Epson's very own R-D1. Epson says further formats can be added through firmware upgrades – let's hope that's what will happen for the sake of Olympus, Fujifilm, Konica Minolta and other brand users as well as for users of Nikon and Canon camera models not yet supported.

hmmmm dat opent prespectieven..... thnx
                To make your dreams come true, wake up

Comment

Als je al een Pocket PC hebt, is dit misschien een optie.

Maar voor al deze oplossingen lijkt te gelden (of je nu in raw of jpg trekt): de foto die je te zien krijgt is gebaseerd op een embedded jpg van (in het geval van de Canon 20D) ongeveer 1500x1000 pixels. Dat is goed om compositie e.d. te controleren maar laat voor het beoordelen van scherpte toch wel te wensen over. In andere woorden: je kunt er eigenlijk er v.w.b. scherpte niets mee.

EDIT: betere link
                  Last edited by Leonidas; 9 februari 2005, 13:25.

Comment

Pocket Loupe is een erg goed programmatje. Echter het nadeel van een pocket Pc is de beperkte resolutie van het scherm (320x ? pixels) Een PPC shcerm is niet echt bedoeld voor dit soort dingen.

Alléén de nieuwere PPC's hebben VGA resolutie (800*600 px) meen ik. Dan nog is het denk ik zelf erg moeilijk om scherpte te beoordelen. Wil je dat echt te velde doen zul je een laptop mee moeten slepen.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

De hoogste resolutie van een Pocket PC is op dit moment 640x480. En die heb ik.

Het zou met inzoomen naar bijvoorbeeld 100% nog wel te doen zijn. Maar het probleem zit 'm meer in de embedded jpg. Die is in mijn geval dus 1500x1000 en dat is niet voldoende om de scherpte echt te beoordelen. Een laptop is natuurlijk beter omdat je dan de echte foto beoordeeld maar inderdaad niet echt hanteerbaar en ook niet snel om even een zojuist geschoten foto te checken.

Comment

is dit wat je zoekt?
                        www.vildaphoto.net

Comment

Working...
                        X