Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NP-E3 batterij voor 1D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NP-E3 batterij voor 1D

Ik ben op zoek naar een 2de batterij voor m'n 1D MkII, een NP-E3.

Naast Canon heeft ook Black Diamond & Delkin deze batterij (en een stuk goedkoper). Alleen ben ik er niet zo gerust op, na een beetje Googlen heb ik toch verschillende (recente) threads gevonden over problemen met die Chinese batterijen. Iemand ervaring mee?

Waar koop je de Canon batterij het voordeligst?

Re: NP-E3 batterij voor 1D

Ik had er eentje besteld bij Mydigitaldiscount of zoiets,
    De Mark II was nog maar pas uit en zij kwamen al met deze batterijen op de proppen. Kostprijs met verzending iets over de 36 Euro .
    Dus belachelijk goedkoop, als het werkt ....

De charger deed raar als ik de batterij aansloot het lampje bleef knipperen op een niet normale wijze. Als ik de batterij in het toestel deed werkte het maar zus en zo, t' is te zeggen al naargelang de positie viel het uit en schoot het weer aan.

Het vervolg , mijn goedkope batterij ging bij het klein en gevaarlijk afval ...

Voor mij nog enkel CANON onderdelen lenzen enz ...
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Re: NP-E3 batterij voor 1D

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Ik had er eentje besteld bij Mydigitaldiscount of zoiets,
      De Mark II was nog maar pas uit en zij kwamen al met deze batterijen op de proppen. Kostprijs met verzending iets over de 36 Euro .
      Dus belachelijk goedkoop, als het werkt ....

De charger deed raar als ik de batterij aansloot het lampje bleef knipperen op een niet normale wijze. Als ik de batterij in het toestel deed werkte het maar zus en zo, t' is te zeggen al naargelang de positie viel het uit en schoot het weer aan.

Het vervolg , mijn goedkope batterij ging bij het klein en gevaarlijk afval ...

Voor mij nog enkel CANON onderdelen lenzen enz ...
      Bedankt voor de waarschuwing. Wat betreft de Mark II, die gebruikt natuurlijk wel dezelfde batterij als de gewone 1D, dus dat is normaal. Maar dat van die slechte contacten had ik ook gelezen. Nu schrijven ze ook dat je de batterij éérst eens in je toestel moet steken alvorens op te laden. Blijkbaar heeft Canon een soort veiliigheid ingebouwd. Toch best 't risico niet lopen, lijkt me.

Comment

Working...
      X