Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het gevolg voor de CF kaart zal waarschijnlijk nihil zijn.... voor de PC waar je de kaart in een kaartlezer steekt kan het natuurlijk wel drastische gevolgen hebben.
Voor zover mij bekend heeft een virus een uitvoerbaar bestand nodig om een compueter of wat dan ook te kunnen infecteren. Ik heb wel wat geruchten gehoord dat er ook virussen in beeldbestanden verstopt zouden kunnen zijn, maar nog nooit echt weteschappelijk bewijs gelezen of zelf mee gemaakt dat dat laatste het geval is.
M.a.w. als je ene programmatje met virus op een CF-card zet en die naar een andere computer overbrengt zal het virus zich verspreiden. Als je alléén foto's op de CF-card zet lijkt het mij uitgesloten dat er een virus mee kan komen.
Voor zover mij bekend heeft een virus een uitvoerbaar bestand nodig om een compueter of wat dan ook te kunnen infecteren. Ik heb wel wat geruchten gehoord dat er ook virussen in beeldbestanden verstopt zouden kunnen zijn, maar nog nooit echt weteschappelijk bewijs gelezen of zelf mee gemaakt dat dat laatste het geval is.
M.a.w. als je ene programmatje met virus op een CF-card zet en die naar een andere computer overbrengt zal het virus zich verspreiden. Als je alléén foto's op de CF-card zet lijkt het mij uitgesloten dat er een virus mee kan komen.
pas maar goed op...in jpegs kunnen wel degelijk virussen zitten.
de kans dat je ze op je cf in je fototoestel krijgt is wel klein.
moest het toch gebeuren dan zal er amper iets foutlopen, een fototoestel is niet echt actief bezeig op cf ; enkel als je je firmware aanpast.
pas maar goed op...in jpegs kunnen wel degelijk virussen zitten.
de kans dat je ze op je cf in je fototoestel krijgt is wel klein.
moest het toch gebeuren dan zal er amper iets foutlopen, een fototoestel is niet echt actief bezeig op cf ; enkel als je je firmware aanpast.
Even gegoogled, en voor één keer heeft Windows IE er geen last van
Firefox, Safari, Mozilla and Opera support RFC 2397 and will therefore display the images within the user's system - leading to the latter being infected. For once, users of Internet Explorer are not affected, as this program does not support the technology and cannot decode the images.
De updates goed bijhouden dus. Het wordt ook steeds gekker
Comment