Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 25 II Extension tube uiteindelijk geleverd!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 25 II Extension tube uiteindelijk geleverd!

Even een goed nieuwsje melden: vanochtend zijn m'n Extension tubes geleverd door 2Compute; ik zat er al sinds september op te wachten, maar de prijs was dan ook raak...

Voor de wachtenden: verlies je geduld niet; ze komen er dus weldegelijk aan.

Ik had bijna m'n order gecancelled (na al die maanden wachten), maar ben nu toch blij dat ik ze heb. En nu maar experimenteren ....
    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Re: Canon EF 25 II Extension tube uiteindelijk geleverd!

1779/1768-1575: Bevestiging beschikbaarheid van uw online bestelling dd 02/09/2004 bij www.2Compute.net

Inderdaad, ik rij er straks achter.

tootje

Comment

Ik heb de mijne ook al afgehaald,
      wat me een beetje tegenvalt is dat de AF niet zo goed werkt, maar dit blijkt normaal te zijn... of niet soms ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raf
        Ik heb de mijne ook al afgehaald,
        wat me een beetje tegenvalt is dat de AF niet zo goed werkt, maar dit blijkt normaal te zijn... of niet soms ?
        beste Raf, met tussenringen werk je dus eigenlijk in Macro hé, de AF gebruikt eigenlijk niemand maar indien je wenst kan dat nat. wel, maar gebruik hem dan als snel referentiepunt vanwaar je nadien de scherpstelling manueel verfijnt.
        groetjes rol

Comment

@ Raf

Scherpstellen doe je manueel; maar dat mag de pret zeker niet drukken...
          Wel zorgen voor een goed statief en heel, heeeeeeel veel licht om het diafragma voldoende te kunnen dichtknijpen. De scherptediepte is griezelig klein.

Zo'n extension tube is voor mij een ideaal speeltje om eens uit te vissen of het de moeite loont om te investeren in het "betere" macromateriaal. Enfin, of macrofotografie mijn "ding" zou kunnen worden.

Voor de prijs moesten we het immers niet laten he.
          Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Ik heb mijn bestelling vandaag opgehaald bij Taxipost.

Even geprobeerd op al mijn lenzen. Sigma 12-24 was niet scherp te krijgen, zelf niet als ik met de lens al tegen het onderwerp zat. Op de canon 50mm f/1.8 was het gebied waarop scherp te stellen was 2 of 3 centimeter. Op mijn Sigma 50-500 kon ik bij 500mm scherpstellen op een onderwerp wanneer het 1 meter dichter stond dan zonder de extension tube.

AF werkte op alle lenzen, al ging het wat moeizamer dan normaal. Ik had de tube nooit gekocht aan de normale prijs, maar aan deze prijs is het zeker een mooi speledingetje.

BTW: in de handleiding van de extension tube staat de je je lens alleen op MF kan gebruiken (ja ik heb de handleiding voor een keer eens gelezen )

Kris.
            Last edited by ksaelen; 6 februari 2005, 00:51.
            My work: VICTORIE.com

Comment

Working...
            X