Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitser Sigma

Is de flitser van SIgma EF 500 DG Super ongeveer te vergelijken met de SB 600 of met de SB 800 van nikon.

Re: Flitser Sigma

ik heb die super sigma ()

zeer tevreden van...voor de prijs moet je het zeker niet laten.

ik heb één flits: het ding flitst sterk, je kan alles instelllen, 't heeft een diffuser, strobo functie...master en slave gedoe heb'k nog nie uitgeprobeerd
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet

ik heb één flits: het ding flitst sterk, je kan alles instelllen, 't heeft een diffuser, strobo functie...master en slave gedoe heb'k nog nie uitgeprobeerd
      IK heb wel al de SB 600, maar ik zou nog een iets sterkere flits willen en die ik in combinatie met de sb600 ook voor studio-opnames wil gebruiken (dus beide flitsers staan los van de camera of de sigma staat op de camera en stuurt de SB600 aan)

Comment

volgens de handleiding moet dat lukken.

Comment

Ik heb hem ook, en sluit me volledig aan bij parakiet !

Zeer tevreden over en iets lichtsterker dan de NIKON SB800!

Gr,

sailor
          Lid: BD 0249BE
          D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Ook zeer tevreden.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

ik heb reeds gehoord dat de nikon series beter automatisch werk zou verichten...daar heb ik maar een commentaar op: hebben wij grof geld uitgegeven aan een dslr om alles automatisch te laten verlopen?

en dan reeds: die prijs! ongelooflijk wat je krijgt voor die prijs!
              wéét wat je doet, oefen wat met je materiaal en er is zeer veel uit te halen!

Comment

Die nikon 800 is inderdaad duur...
                Wel kan je er (als je er meerdere hebt), vele andere flitsers mee aansturen en die zelfs nog in 3 groepen verdelen met elk een andere output.
                Kan de sigma dat ook? Zo ja, dan lijkt hij me zeer interessant.
                Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                  Die nikon 800 is inderdaad duur...
                  Wel kan je er (als je er meerdere hebt), vele andere flitsers mee aansturen en die zelfs nog in 3 groepen verdelen met elk een andere output.
                  Kan de sigma dat ook? Zo ja, dan lijkt hij me zeer interessant.
                  Het aansturen van meerder flitsers is geen probleem, wat die verdeling in groepen met elk een andere output betreft, daar kan ik niet op antwoorden!

Gr,

sailor
                  Lid: BD 0249BE
                  D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

moet beetje zien wat je gaat doen hee.

als ik nog een tweede flits zou nodig hebben dan koop ik mij de gewone versie voor ong 150 euro.

ik weet zeker dat ik nooit met meer dan 3 flitsen ga werken...laat staan met groepen.

komt het er toch van dan verkoop ik de sigmas, maar voor de prijs van één sb800 heb je een sigma super (master) en een gewone sigma slave.

Comment

Working...
                    X