Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-28 Speedlight

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB-28 Speedlight

Ik heb me ooit eens een Nikon flash SB-28 gekocht, destijds voor op mijn coolpix 950. Zowel toestel als flash zijn wat verouderd.
    Wat zou ik met die flash nog kunnen aanvangen, voor zover dat ik weet zijn die niet meer compatibel met de nieuwe Nikon toestellen, of wel nog ?
    Idem met de teleconvertor en de groothoek die bij de 950 als accessoires verkocht werden, is dat nu allemaal wegwerpmateriaal ?

Re: Nikon SB-28 Speedlight

Hallo Josy,

Met de flash kan je misschien nog iets aanvangen op een andere Nikon camera, al was het maar op Auto of Manuele modus. Maar je Nikon 950-accessoires kan je volgens mij vergeten qua compatibiliteit met andere toestellen.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Probeer een 2de hands fuji S2 aan te schaffen en je SB-28 is volledig te gebruiken. Ook de TTL functie.
      Daar er net een S3 uitgekomen is zullen de 2de hands S2's regelmatig te koop worden aangeboden...

De converter set kan volgens mij ook gebruikt worden op de coolpixen 990,995 en de 4500...

Edwin
      Last edited by smartpics; 4 februari 2005, 09:03.
      Mijn Foto's

Comment

voor een in zeer goede staat verkerende SB28 kan je nog wel 200 euro krijgen

de mijne is al een tijd geleden verkocht en nadien kreeg ik zeker nog wel 5 mails met de vraag hem te kopen tegen 200, hij was wel in quasi nieuwstaat

de SB28 op een D70 werkt niet met TTL of D-TTL of I-TTL, is eigenlijk enkel geschikt voor de analoge toestellen, wil je makkelijk en automatisch flitsen

dus wat mij betreft als je naar een D70 gaat, weg ermee, centen van maken en een 600 of 800 kopen
        een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
          voor een in zeer goede staat verkerende SB28 kan je nog wel 200 euro krijgen

de mijne is al een tijd geleden verkocht en nadien kreeg ik zeker nog wel 5 mails met de vraag hem te kopen tegen 200, hij was wel in quasi nieuwstaat

de SB28 op een D70 werkt niet met TTL of D-TTL of I-TTL, is eigenlijk enkel geschikt voor de analoge toestellen, wil je makkelijk en automatisch flitsen

dus wat mij betreft als je naar een D70 gaat, weg ermee, centen van maken en een 600 of 800 kopen
          Dat klopt wel ergens Peter maar
          ik gebruik nu nog een SB20....zowel op de S2 als op de D70...
          Op de D70 werkt die enkel in "A" of "M-"mode.

theokus
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Working...
          X