voor mijn sony f717 ben ik op zoek naar bijkomend opslagmedium. wat is aan te raden - welke soorten bestaan er (+ en -) / prijs ??
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
x-drive
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: x-drive
Doe eens een search op "X-drive" , en je bent de komende 3 dagen aan het lezenLast edited by Hanske; 1 februari 2005, 22:54.Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/
-
heb zelf een X-driveII 30GB
maar zou nu eerder kiezen voor een CompactDrive
goed adres voor deze spullen, BD-hofleverancier:
Comment
-
om welke reden?? - hoe werkt (snelheid) een x-drive (ik heb voorlopig 1 kaartje van 256)
Comment
-
kan ik dat ook gebruiken als extra harde schijf voor back-up of niet?
Comment
-
1) je kan dat best gebruiken als een backup. Trouwens, dat is juist wat je doet als je dit medium gebruikt voor je kaartjes. Je maakt een backup van een Memory-stick, een CF-card op de X-drive.
2) houd er dan wel rekening mee dat het backuppen op zich heel traag werkt. De x-drive is niet naar snelheid toe geoptimaliseerd.
3) Houd er ook rekening mee dat je 40 Gb of andere capaciteit heel snel zijn opgebruikt.
4) Je kan,er ook bv irfan op kwijt. Op een andere pc, kan nadat je je xdrive koppelt, via de explorer dan ook irfan vanop de x-drive opstarten en gebruiken.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
-
Ik heb nu de compactdrive 7x, wreed tevreden over, schrijft 1GIG in 4 min.
Na 20x gebruik zijn de batt. nog niet leeg!!
STEVIGE verpakking.
Kost evenveel als al de rest...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanen wat kost dat dan?
(heb voorlopig 1 kaartje van 256mb)
Comment
-
Ik zoek meer een systeem dat dus zeer vlug de gegevens overzet van de memory stick naar het toestel (om dus mee te nemen op verplaatsing).
Daarnaast zou ik met het toestel ook back-up van mijn bestanden willen maken (of is dat daar niet geschikt voor).
Welke opslagcapaciteit moet toestel hebben?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanIk zoek meer een systeem dat dus zeer vlug de gegevens overzet van de memory stick naar het toestel (om dus mee te nemen op verplaatsing).
Daarnaast zou ik met het toestel ook back-up van mijn bestanden willen maken (of is dat daar niet geschikt voor).
Welke opslagcapaciteit moet toestel hebben?
Als ge er echt niet uit geraakt, doe een search op pd7x of x-drive !!!-=- Light is the key...
Comment
-
-
@Pieterjan
Dit is echt om problemen zoeken. Een backup voor je beeldmateriaal en dan nog het systeem meenemen om daar ter plekke je kaartjes in te lezen.
Beter is een afzonderlijk Backup-systeem voor je gegevens thuis. Prijs: een externe case en een harddisk van Maxtor 200Gb en dat lost je ongeveer 140 Euro. 300Gb bestaat ook. Let wel. Dit is doehetzelf. maw. Je opent de behuiszing met vier drukknoppen. Je plaatst de HD erin en verbindt twee uniekevormige draadjes. SLuit de behuizing. Plaatst in de PC en formateer de harde schijf.
De x-drive is een mobile HD in de zin van echt modbiel. Je kan zo'n uurke werken zonder bijvoeding. Het is wel traag en vooral, als het valt is het kapot. Ook de harde schijf. Daarom, dit medium dan ook als backup gebruiken is zeker een verkeerde zienswijze.
Ik werk als volgt.
Tijdens de dag beschik ik over zo'n 4 Gb in totaal als opslagmedium in de vorm van CF-kaartjes.
's avonds doe ik op een rustige plaats de kopie van de kaartjes naar de X-drive. Op mijn gemak en volledig stress- trillingsvrij. Snelhied speelt dan echt geen grote rol en het is zeker trillingsvrij.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
dus als ik het goed begrijp is het best x-drive niet mee te nemen op verplaatsing.
wat ik eigenlijk zoek is het volgende: toestel om dus mee te nemen en onderweg gegevens van memory stick over te zetten op toestel, en daarna weer verder te werken met (lege) zelfde kaart. of is beter een bijkomende kaart te kopen en thuis dan de overzetting te doen?
Comment
-
'k neem X-drive mee op verplaatsing zenne
wel beter met 2 kaartjes werken
dan 1 vol schieten, in X-drive copiëren
en ondertussen 2e kaartje gebruiken
werkt goed zo
maar zou nu wel diene CompactDrive nemen
Comment
-
Comment