Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslag mogelijkheden voor digitale foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opslag mogelijkheden voor digitale foto's

Ik bewaar ze op mijn externe Lacie, mijn interne Maxtor en dagelijks Ghost ik mijn 3 interne HD's ... Ik doe veel grafisch werk en websites en ben bang dat ik ooit alles kwijt zal zijn ... beter driedubbel dan niets
    www.fotofolio.be

Comment

@Nat,

Hallo Nat... zeker weten of het echt over de Click of Death gaat weet ik niet...
      Wat ik wel weet is dat er zonder aanwijsbare reden plots een klikgeluid uit de REV kwam en de tape was niet meer leesbaar, enkel een tikkend geluid als ik de tape erin steek. (ik krijg de tape alleen terug uit als ik de REV loskoppel van de PC). Ik had hem toen welgeteld 3 weken. Een paar dagen later gebeurde hetzelfde met een 2e tape.
      Ik heb toen contact genomen met de helpdesk van Iomega en na veel heen en weer gemail stelden ze voor om 2 nieuwe tapes te sturen, maar wat was ik daarmee. Al m'n data is weg.
      Ik heb toen op een forum wat gemaild, voordien had ik nooit over die Click of death gehoord, en daar waren een paar mensen die hetzelfde voor gehad hebben met hun REV en die spraken over die Click.
      Ik durf hem nu niet meer te gebruiken, daarom ben ik op zoek naar iets anders.

Y.

Comment

de methode die ik toe pas op al mijn documenten (en dus ook foto's) is volgende:

- pc met 2 harddisks:
        1° harddisk voor OS en voor program files
        2° harddisk puur voor documenten (en dus ook foto's, email, ...)

- externe usb harddisk die minimaal even groot is als de 2° harddisk
        bevat een complete backup van de 2° harddisk. Hangt enkel aangesloten wanneer een backup genomen wordt, anders zit deze veilig in de kast

het backuppen doe ik met behulp van robocopy (dos utility die enkel de gewijzigde files kopieert). een backup nemen van 160 gig duurt gemiddeld 10 minutjes via deze methode.

Wil je echt 100% op veilig spelen dan neem je de externe harddisk nog mee naar een externe locatie. Ik neem deze bijvoorbeeld mee naar mijn werk, en daar backup ik nog eens de externe backup harddisk (toegang tot een san )

backup nemen doe ik minimaal 1*/week.

backuppen op cd/dvd is compleet uit den boze, backup op tape kan enkel met een stabiel apparaat die relatief tijdloos is (hoeveel mensen hebben er nu nog een zip drive...)

bernie.
        Grijzeblubber.be - de weblog van een kleur- en vormloze massa op 1 meter 90 hoogte.

Comment

Ik ben van plan te gaan investeren in een fileserver! Zelf ben ik niet voldoende IT-er om het systeem uit te leggen, maar het wordt een systeempje met een
          Promise FastTrak S150 SX4 Raid Controller
          http://www.promise.com/product/product_detail_eng.asp?productId=112&familyId=2

Wil je een gedetailleerde uitleg over zulk systeem en de voordelen ervan: ask BDer Aragorn (mijn zoon)!

Hij zal zeker replyen!

Gr,

sailor
          Lid: BD 0249BE
          D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spooky
            Zijn er mensen die ervaring hebben met het opslaan van foto's op een DVD?
            Of zijn er mensen die me een ander medium dan extra harde schijf of DVD kunnen aanraden.

dank U bij voorbaad
            Ik doe gewoon beide,extern schijf + nog eens op twee DVD schijfjes maar van een verschillend merk.( Sony en Pextor )
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Working...
            X