Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rechtstreeks op notebook ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rechtstreeks op notebook ?

Al veel plezier gehad met m'n Sonytje 717.
    Graag had ik nu (voor iets anders te proberen) wat aan macro fotografie gedaan.................en wat zoek ik ? Ja ik weet zelfs niet als het bestaat,
    de mogelijkheid om mijn toestel rechtstreeks op m'n draagbare Ibook G4 te koppelen. Zodoende kan ik op een veel groter scherm alles scherpstellen en de juiste instellingen maken.
    Wie weet de oplossing ?
    Alvast bedankt!

Re: Rechtstreeks op notebook ?

Volgens mij kan dat alleen dmv een externe usb tvkaartje, waar je je sony via de TVout optie aansluit.
    Zelf heb ik daar wel mee geëxperimenteerd, maar het geeft niet echt een fijn beeld om mee scherp te stellen ofzo. Ik gebruikte het meer om stiekum vogeltjes te kieken met de camera aan de andere kant van het gordijn.

Maar ja.. toen ik Tinne's resultaten zag wist ik dat ik daarmee beter kon stoppen

Comment

Dan ga is bij Sony te raden moeten gaan, ik weet dat het met Canon toestellen mogelijk is en dat de software er gewoon bij is als je de camera koopt. De toepassing noemt remote capture en stelt je in staat je camera te bedienen van op je laptop. Met een compact toestel zoals de G2 G3 enz .. heb je een preview life op je scherm met een DSLR heb je dit niet.
      Last edited by Digipics357; 31 januari 2005, 08:25.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Deze vraag gaat eerder om advies dan om een concreet item dat gezocht wordt. Daarom verplaats ik het even van uit de koopjeshoek naar Camera's en Accessoires.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plofkop
          Maar ja.. toen ik Tinne's resultaten zag wist ik dat ik daarmee beter kon stoppen
          je had beter doorgedaan
          foto als spiegel of als venster?

Comment

In het verleden heb ik meermaals die vraag gesteld op diverse fora. Als resultaat kwam dan steeds naar voren dat SOny, hun 717 niet in die aard hebben opgebouwd en dat het verschrikkelijk moeilijk zou zijn dit klaar te krijgen.
            Het is wel zo, dat indien de software aanwezig is in de Chip op de toestellen, er geen enkel probleem is. Hoofdprobleem is echter, hoe dat in die chip krijgen. Een Canon hacken is gemaakelijk, allee, gaat nogal, omdat daar een uitgeklede jargonversie op DOS wordt gebruikt. Vandaar dat een Canon 300D gemakkelijk gehacked kon worden.
            De Sony 717 is een ander paar mouwen. Hier geen gemakkelijk hack mogelijk. De Sony is ook niet voorzien geweest om als een soort webcamera te fungeren.
            De enige mogelijkheid die ik nog zie, is de Sony in PTP-modus te zetten en dan eventueel zelf software te schrijven om de beelden op te halen.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plofkop
              Niet te veel naar kijken, anders maak je nooit meer een foto
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
              X