Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon-flits op PC sync (Canon) aansluiten? of Nikon-flits?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon-flits op PC sync (Canon) aansluiten? of Nikon-flits?

Ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om meerdere flitsen te gebruiken.
    hierbij moeten alle flitsers volledig manueel ingesteld kunnen worden (dus enkel de ex-topmodellen van de verschillende merken komen in aanmerking)

dit is een iets technischere vraag. geen idee of hier iemand een zinnig antwoord op kan geven.

de opties:

1) draadloos met master-slave: goedkoopste is de Sigma 500 DG Super aan zo'n 225 EUR/stuk

2) of natuurlijk een slave-trigger met een oude flits.
    Vraag: iemand enig idee welke goed zijn, en wat ze +/- kosten?

3) een tweede, derde en vierde flits aansluiten op de hotshoe kost me aan kabeltjes alleen al (nieuw in Duitsland) zo'n 380 EUR en 300 EUR als ik er maar twee aansluit. zodanig duur dat ik voor hetzelfde geld evengoed nieuwe Sigma 500 DG Supers kan kopen en draadloos werken met E-TTL en al wat je wil. kabels van Canon op de hotshoe vallen du duidelijk af.

4) een tweede contact is de PC sync. nu weet ik ondertussen (na de beurs in Alpheusdal) dat Nikon de enige is die een PC sync aansluiting heeft op zijn flitsers. dus voor alle andere merken heb ik nog hotshoe adapters nodig.
    Vraag: weet er iemand waar ik die vind en op welke prijs ik moet rekenen?
    Tweede vraag: als ik Nikon-flitsers koop: welke komen in aanmerking? (cf de 550EX van Canon)
    Derde vraag: weet iemand een reële tweedehandsprijs voor een Canon 540EZ?

Jeroen
    www.vildaphoto.net
Working...
X