Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

METZ STAAFFLITSER

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• METZ STAAFFLITSER

Is het mogelijk een oudere staafflitser 45CT-4 of hoger te gebruiken van Metz in ombinatie met een 10D ?
    Ik heb bij de site van Metz gezien dat er een SCA 3083 slave adapter zou bestaan.
    Kan iemand hier iets uitleg over verschaffen.
    Mijn bedoeling is een 2de hands Metz-staafflitser aan te schaffen, en die zou dan natuurlijk moeten werken, hetzij manueel of eventueel ook automatisch.
    Ik heb trouwens gelezen dat de Metz Staafflitsers met apparaatnummer onder de 534000 niet gebruikt dienen te worden bij digitale camera's, aangezien bij deze reeksen nog hoogspanningsontlading wordt gebruikt en schadelijk zou kunnen zijn bij digitale cams?

Groeten
    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Re: METZ STAAFFLITSER

Ik zou je aanraden eerst even uit te zoeken of je 10D wel bestand is tegen de voltages van die oude Metz.

Misschien kan deze link je daarbij van nut zijn?

Comment

Even nagekeken
      Weet iemand wat het voltage zou kunnen zijn dat een 10D kan verdragen ??

Yvan
      Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
        Even nagekeken
        Weet iemand wat het voltage zou kunnen zijn dat een 10D kan verdragen ??
        6 Volt mag'tie hebben. Meer op eigen risico, maar ik zou 't zelf niet vertrouwen.

Comment

Is het mogelijk een oudere staafflitser 45CT-4 of hoger te gebruiken van Metz in ombinatie met een 10D ?
          Ik heb bij de site van Metz gezien dat er een SCA 3083 slave adapter zou bestaan.

Groeten
          Yvan
          Ik heb een Metz 45CT-4 en gebruik deze zonder probleem op mijn oude D60. Ik gebruik hierbij geen speciale ETTL adapter maar een gewone TTL adapter van mijn vroegere EOS film cameras. Ik gebruik die dus niet in ETTL mode maar zet gewoon de Metz op "auto". Ik heb wel de thyristor laten vervangen zodat hij optimaal zou functioneren. De resultaten zijn, zeker met de D60, véél beter dan met de 550EX. Wel moet de manueel de juiste settings instellen qua ISO & diafragma.
          Ik zou vb kunnen tonen maar mijn hosting bij hostpromo.net ligt nog steeds plat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Ik heb een Metz 45CT-4 en gebruik deze zonder probleem op mijn oude D60. Ik gebruik hierbij geen speciale ETTL adapter maar een gewone TTL adapter van mijn vroegere EOS film cameras. Ik gebruik die dus niet in ETTL mode maar zet gewoon de Metz op "auto". Ik heb wel de thyristor laten vervangen zodat hij optimaal zou functioneren. De resultaten zijn, zeker met de D60, véél beter dan met de 550EX. Wel moet de manueel de juiste settings instellen qua ISO & diafragma.
            Ik zou vb kunnen tonen maar mijn hosting bij hostpromo.net ligt nog steeds plat!

Wat is juist een thyristor ?
            Zou het mogelijk zijn ook met een gewone synchronisatiekabel ?
            Alles manueel dan, maar dit geeft niet.

Comment

Wat is juist een thyristor ?
              Zou het mogelijk zijn ook met een gewone synchronisatiekabel ?
              Alles manueel dan, maar dit geeft niet.
              Een thyristor is een sensor die de flitser stuurt. De meeste flitsers hebben dat, Canon jammer genoeg niet.
              Ja, het werk denk ik ook wel met een gewone sync kabel.

Comment

yvannovitch,
                ik weet absoluut niets over staafflitsers maar ik ben het ook net aan het uitzoeken. als ik iets vind zet ik het hier wel bij.
                Jeroen
                www.vildaphoto.net

Comment

Working...
                X