Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat raden jullie mij aan als extern opslagmedium?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat raden jullie mij aan als extern opslagmedium?

Hallo BD'rs,

Als ik op reportage zou gaan is het interessant om mijn geheugenkaart éénmaal deze vol is over te zetten op een soort externe harde schijf. Wat raden jullie mij hier aan? Bestaan er systemen die rechtstreeks zonder tussenkomst van een computer de compact flash kaart kan lezen en overzetten op de drive?

Waar koop ik deze het best en tegen welke prijs? Zijn er voorkeuren naar merken?

Greetz, Ronny

Re: Wat raden jullie mij aan als extern opslagmedium?

X-drive, imagetank, ...
    Zoek eens verder op dit forum, er is al veel over geschreven!

Comment

Eerst eens beginnnen op:

http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm

Heb zelf de Compactdrive PD7X, één van de snelste ImageTanks van dit moment...
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Heb nu ook een Compactdrive PD7X, daarvoor een x-drive gehad, maar de Compactdrive PD7X heeft niks dan voordelen!

Comment

Aan de huidige prijzen van de geheugenkaarten zou ik je aanraden van gewoon voldoende kaarten te kopen. Dit is waarschijnlijk iets duurder maar man zo vééééél zekerder, en ook gewoon veel sneller om werken.

Ik heb een opslag van 6 giga op CF kaarten, en dat maakt ongeveer 750 RAW beelden, OK dit is misschien niet voldoende voor een vakantie, maar zeker voor een reportage.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Heb de archos gmini en ben er heel content van.

Comment

Je kan natuurlijk ook altijd voor volgende set ggan:

- draagbare harde schijf van 120 gig (dit bestaat al om in je hemdzakje te steken, zo klein)
              - Hier een syncbox aan gekoppeld
              - En een kaartlezertje

Kost je ongeveer een 200 euro als je goed uitkijkt op het net...

De energie kan voorzien worden dmv een trafo die je op het lichtnet aansluit... en dit is net zo handig op vakantie, want geloof me,...er kunnen heeeel veel foto's op 120 gig.

Comment

120 gig waaaaw

is de snelheid van overzetten van een kaart naar HD voldoende? Die compactdrive PD7X lijkt me wel iets

Greetz, Ronny

Comment

Ik moet wel ff zeggen dat ik met zulke set geen ervaring heb...maar ik vermoed dat als je alles met USB 2.0 laat werken...dat het dan wel redelijk vooruit zou moeten gaan...

Veel succes

ps:natuurlijk is zo'n PD7X wel veel mooier en ietsje compacter...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    Aan de huidige prijzen van de geheugenkaarten zou ik je aanraden van gewoon voldoende kaarten te kopen. Dit is waarschijnlijk iets duurder maar man zo vééééél zekerder, en ook gewoon veel sneller om werken.

Ik heb een opslag van 6 giga op CF kaarten, en dat maakt ongeveer 750 RAW beelden, OK dit is misschien niet voldoende voor een vakantie, maar zeker voor een reportage.
                    Je hebt groot gelijk Jeff. Maar ......

Voor 265€ heb je een 30Gb imagetank. Daar kan je 30 kaartjes van 1 Gb in laden. Voor die prijs kan je maar 3 CF kaartjes van 1Gb kopen.

Dat is niet "iets duurder" maar wél 10 keer duurder,nietwaar Jeff ?.

Er zijn hier meerdere tevreden gebruikers op het forum.
                    Ikzelf gebruik het niet want telkens ik zo'n apparaatje zie moet ik aan de LOTTO denken

Comment

Ik gebruik een 80GB Flashtrax en een Disc Steno CP-200 als CDR BU medium (en ik heb ook veel 1 GB kaartjes).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken
                        Heb zelf de Compactdrive PD7X, één van de snelste ImageTanks van dit moment...
                        Ook aan teddy-bear : waar hebben jullie die gekocht ? Of waar staat die momenteel het goedkoopst ?
                        Jan
                        www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

Comment

Bij PIN in Australie Jan.

Comment

Working...
                          X