Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA EF 500 DG SUPER of Canon Speedlite 550 EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SIGMA EF 500 DG SUPER of Canon Speedlite 550 EX

Ik veronderstel dat de Canon beter is, maar gezien het redelijke prijsverschil,(bij Corné 319 voor de Speedlite en de Sigma 225) zou mijn keuze toch eventueel naar de Sigma gaan.
    Wat denken jullie? Wat heeft de Canon dat de Sigma niet heeft? Welke heeft de beste prijs/kwaliteitsverhouding?
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

Re: SIGMA EF 500 DG SUPER of Canon Speedlite 550 EX

De Sigma heeft zonder meer de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Wat voor mij het voordeel van de 550 is, is dat het van Canon is. Compatibiliteitsproblemen zijn er niet.

Velen zullen nu zeggen dat die er ook niet zijn met de Sigma, maar mijn ervaring is dat juist met flitsers de camera's heel gevoelig zijn voor niet compatibele zaken. Het heeft mij meer geld gekost dan het prijsverschil wat je hier noemt. Dat was dus een harde les voor me.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Re: SIGMA EF 500 DG SUPER of Canon Speedlite 550 EX

Hmmm, een beetje een moeilijke ....

Als je in de toekomst van plan bent je body te upgraden zou ik kiezen voor de 580 EX van Canon, die werkt ook op de 10D maar het volledige kunnen van de flits komt pas naar boven op een recent toestel, vanaf de 1D-Mark II en later, dus de 20D is daar bij. Ben je dit niet van plan en ga je de 10D houden voor enkele jaren dan kan je gerust voor de 550 EX kiezen.

Sigma zou ik niet overwegen, ik geef de vorige poster daar trouwens groot gelijk in en in de toekomst blijf ik altijd trouw aan het merk.
      Last edited by Digipics357; 19 januari 2005, 11:08.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
      X