Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printerproblemen Canon i965

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Printerproblemen Canon i965

Iemand al ervaringen met dit probleem?
    Bij het afdrukken van een reeks foto's op 10x15 of A4 zijn mijn eerste foto's altijd goed maar na een aantal prints hebben alle volgende afdrukken last van magenta strepen op 2cm van het einde (altijd dezelfde afstand, zowel op 10x15 als A4).

Ik gebruik Canon papier en heb dit probleem voor zover ik me kan herinneren al gehad met zowel canon inkt als pelikan inkt...

Heb nog een topic gevonden over printproblemen met canon printers waarbij iets gezegd wordt dat de printer op 2cm van het einde anders (trager?) begint te printen... nog iemand die dit kan bevestigen of iets gelijkaardig heeft gehad.
    Hallo, Ik krijg geen mooie rand tijdens het randloos printen met de canon i9950. Het betreft de zijde die als laatste uit de printer komt. Normaal gebruik ik tetenal A4 High Glossy Paper special 264 grams, ook met Ilford smooth gloss paper A3 280 grams krijg ik deze rare streepjes (zie rechtsboven in de afbeelding). Alleen

Heb dit al eens een paar maand geleden gemeld bij Canon maar kreeg nogal een standaard antwoord over gebruik van canon inkt/papier, print head cleaning, etc. etc.
    Christian D.

Re: Priterproblemen Canon i965

Klinkt waarschijnlijk lachwekkend, maar probeer eens door de printer op een andere plaats te zetten.

Mijn ervaring - echter met een diascanner Minolta Scan Dual :

Tijdens Hi-Res scans kreeg ik meerdere fijne strepen als resultaat in de opname, die echter niet op de dia te zien waren. Toestel tot 2x toe naar Minolta verstuurd voor check-up, waar men vaststelde dat er totaal niets aan mankeerde.
    Bij telefonisch contact met de technische dienst vroeg men mij waar de scanner zich bevond. Tussen faxtoestel, externe modem, diverse verlengkabels en voeding van de printer. Blijkbaar zorgde de plaatsing van al die toestellen naast elkaar voor storing in scanner.
    Scanner op aanraden van Minolta technieker verplaatst en geen problemen meer sindsdien.

Hopelijk is dit ook het probleem bij jou en kan het dus snel worden verholpen. In het andere geval...

Veel succes !
    :::: Canon :::: 1D MkII N
    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Re: Priterproblemen Canon i965

Hoi,

Bij mij was het probleem dat de kwaliteit sterk terug liep aan het einde van de print (strepen ed). Naar ik begrepen heb komt dit voornamelijk voor bij A3 printers. Het probleem is te verhelpen met het post-itt stickertje zoals beschreven.

Canon weigert dit te erkennen en reageert tot op de dag van vandaag niet op mijn melings. Blijkbaar hun manier van zakendoen.

Grtz Willem
      Fujifilm S3 Pro www.fc-ret.nl

Comment

Re: Printerproblemen Canon i965

Als het goed is mag het ook even gezegd worden...

Tweetal weken terug printer opgestuurd naar ETBASS in Nederland (Canon repair center)... de printer werd gratis opgehaald dus dat was al een eerste plus punt.

Na een week printer al terug uit herstel MET 6 (nieuwe) inkt cartridges.
        Heb al een 20-tal foto's afgedrukt en het fenomeen doet zich niet meer voor.

Wat me wel opvalt is dat de printer nu veel langer wacht tussen de afdrukken in, waar hij vroeger na een afdruk onmiddelijk begon aan de volgende zit daar nu een pauze tussen van 15 tot 30 seconden...
        Vraag me dus wel af wat ze uiteindelijk gewijzigd/vervangen hebben...
        Christian D.

Comment

(Nog° geen problemen hier met de i965

Staan de instellingen van je printer niet op "schuring voorkomen" en "stille modus" ?
          Blijkbaar komen deze instellingen de kwaliteit niet ten goede

JO(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door christian
            Wat me wel opvalt is dat de printer nu veel langer wacht tussen de afdrukken in, waar hij vroeger na een afdruk onmiddelijk begon aan de volgende zit daar nu een pauze tussen van 15 tot 30 seconden...
            Vraag me dus wel af wat ze uiteindelijk gewijzigd/vervangen hebben...
            Het lange wachten tussen de pagina's heeft te maken met droogtijd, staat ergens ingesteld blijkbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo
              (Nog° geen problemen hier met de i965

Staan de instellingen van je printer niet op "schuring voorkomen" en "stille modus" ?
              Blijkbaar komen deze instellingen de kwaliteit niet ten goede

JO(han)
              Wat bedoel je nu eigenlijk ? ( heb die zin al drie keer gelezen )

Stille modus = goed voor je printer of niet goed voor je printer ?
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Heb in dit forum ergens gelezen dat je de printerkop een nacht in water moet laten liggen, was ook een probleem ivm strepen, hetgeen na het nachtje weken opgelost was!

http://photography-on-the.net/forum/...splay.php?f=18
                lijn
                canon eos 350d

Comment

Working...
                X