Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Welke tracker heb je en hoe doe je de synchronisatie?
Ik moet je het antwoord even schuldig blijven voor wat betreft het merk van het toestelletje.
We zitten midden in een verhuis en alles staat nu een beetje op zijn kop hier. Mijn fotospullen liggen reeds in de andere woning.
Geen idee welk merk het is. Ik heb het destijds gekocht op ebay.
Het houdt inwendig een log bij van al uw verplaatsingen. Meer dan het toestel opzetten is niet nodig. De batterij (oplaadbaar) kan het een gehele dag volhouden.
Ik laat het ding gewoon in mijn fototas zitten. Die heb ik toch altijd in mijn buurt.
Als ik thuis kom dan connecteer ik via BT met het kastje en haal de log er af.
Tergelijkertijd plaats ik mijn raw foto bestanden op schijf.
Dan is het even de software opstarten en het log inladen van de tracker alsook de folder met fotos aan te wijzen.
Die actie duurt echt niet lang.
Is gratis en open source trouwens. "GPSlogger" noemt het. https://www.camerahacker.com/myink/V...to%20Locations
Er bestaat wel meer van deze software. Ook op smartphone dacht ik al gezien te hebben.
Nadien zie je de GPS data staan in elke foto zijn meta data.
LR en bepaalde andere software kan er dan mee overweg.
Het ding is wel dat de tijd van je camera behoorlijk precies juist moet staan. Opletten met zomer en wintertijd!!
Comment