Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stackingrail suggesties?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stackingrail suggesties?

    Ik ben zinnens een macro stacking rail aan te schaffen.
    Bij prospectie van de markt stel ik echter vast dat sommige commentaren negatief zijn, in die zin
    dat de beugels niet stevig genoeg in elkaar passen en er dus speling op zit. Daarnaast lees
    ik ook dat bepaalde rails het gewicht van de camera niet kunnen dragen.
    Heeft iemand goeie ervaringen en/of suggesties ( oa qua merk) ? Dank.

  • #2
    Re: stackingrail suggesties?

    Bij prospectie van de markt stel ik echter vast dat sommige commentaren negatief zijn, in die zin
    dat de beugels niet stevig genoeg in elkaar passen en er dus speling op zit.

    Dat is jouw samenvatting van wat je tot je genomen hebt.

    Daarnaast lees ik ook dat bepaalde rails het gewicht van de camera niet kunnen dragen.
    Ook zoiets, degene die dat schrijven hebben hun huiswerk niet goed gedaan. Veelal zal het ook in relatie staan tot andere zaken als o.a. statief en kop, kundigheid.

    Heeft iemand goeie ervaringen en/of suggesties ( oa qua merk) ?
    Een ieder zal zo z'n meug kennen en hebben, maar of je dan iets hebt aan die ervaring / suggestie, is dan nog de vraag. De ene macro rail is de ander niet.


    Mijn advies: zet zelf eens wat macro rails naast elkaar, zet de spec's naast elkaar en kom dan terug met gerichte vragen, dan wel schaf aan wat uit je selectie je bekoort.

    Comment


    • #3
      Re: stackingrail suggesties?

      Terechte opmerkingen.

      Maar wat wil je juist stacken,welke vergroting ?? 1x of 10x
      Met welke lens werk je???

      Je hebt al ondertussen gezien,dat je zover kunt gaan in prijs als je wil.
      Het zwakke punt van die sledes is de preciesheid waarmee je slede verschuift,niet in de lengte zozeer,maar de beweging tussen de vertanding van beide beweeglijke delen.Daar kan een lichte speling opzitten,zodat je beeld wat verspringt.
      Wordt wel grotendeels door de software gecorrigeerd,maar ideaal is dus zo weinig mogelijk fouten.Bij sterkere vergrotingen is dit wel meer belangrijk.
      Een merk dat het al jaren goed doet in macro is Novoflex,maar niet van de goedkoopste.

      Comment


      • #4
        Re: stackingrail suggesties?

        Youtube: Allan Walls
        Focusing hardware:selecting the right macro focus rail.

        Comment

        Working...
        X