Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
'k Overweeg om een captur module pro-systeem voor Nikon aan te kopen indien ik hiermee HDR-foto's kan maken.
Heeft iemand ervaring met de mogelijkheden van dit systeem. Is er een handleiding van?
Dank
HDR foto's maak je door met je camera dezelfde foto met verschillende belichtingen te fotograferen. Het systeempje dat jij voor ogen hebt is in feite een afstandsbediening en kan ook gebruikt worden met infraroodlaser om bijvoorbeeld waterdruppels te fotograferen. Minder en minder mensen maken nog HDR foto's maar schakelen over over naar het "blenden" (samenvoegen) van foto.
Ik gebruik de captur module pro met meerdere receivers.Zo stuur ik tegelijkertijd 3 camera's aan (je kan als je dat wil ook flitsers aansturen).
Je kan hem triggeren met infrarood, laserpen, geluid , licht (bv bliksem of flits).
Je kan instellen wat de camera moet doen wanneer hij getriggerd wordt.. bv. vertraging om de opname te maken (instelbaar per honderdste van een seconde), aantal opnames dat er gemaakt moet worden, hoe dikwijls dat herhaald moet worden, enz.
Je kan er ook timelapse opnamen mee maken en lange sluitertijd aansturen.
HDR opnames maken is geen functionaliteit van de captur pro omdat deze geen sluitertijdinstellingen aanpast..
Comment