Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunwayfoto gh-pro ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sunwayfoto gh-pro ii

    Ben al een tijdje de sunwayfoto gh-pro ii aan het bekijken en ziet er zich wel praktisch uit. Echter zit ik
    nog wel met een paar vragen waar ik geen antwoord kan op vinden.

    De eerste vraag die ik mij stel is of het gewicht van een camera in mijn geval een Nikon D850 met een 24-70 lens niet
    te zwaar zou zijn en het balhoofd uit zijn eigen naar voor zou zakken door het gewicht van de lens die ver uit het
    draagpunt uitsteekt.

    Tweede vraag is of het balhoofd bij hevige wind stabiel en trillingsvrij zou zijn.

    Tegenover een gewoon balhoofd die je stevig kan aandraaien en dus vast staat is er bij deze enkel de draaiknoppen
    die gemakkelijk instelbaar zijn en geen mogelijkheid om vast de zetten.

    Iemand hier die deze bezit en wat info kan geven. Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Sunwayfoto gh-pro ii

    Je zaait verwarring door het te hebben over een balhoofd, terwijl GH staat voor GearHead (drieweg systeem)

    De GH Pro II heeft een maximaal draagvermogen van 4kg
    Stabiel en trillingsvrij: dat is gelijk aan gebruik van een balhoofd.
    Draaiknoppen, zijn ook gelijkwaardig in gebruik, om het eenvoudig te omschrijven. Ik denk dat het omkieperen of naar voren dukelen eerder gebeurt bij een balhoofd dan bij een gearhead.

    Comment


    • #3
      Re: Sunwayfoto gh-pro ii

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Je zaait verwarring door het te hebben over een balhoofd, terwijl GH staat voor GearHead (drieweg systeem)

      De GH Pro II heeft een maximaal draagvermogen van 4kg
      Stabiel en trillingsvrij: dat is gelijk aan gebruik van een balhoofd.
      Draaiknoppen, zijn ook gelijkwaardig in gebruik, om het eenvoudig te omschrijven. Ik denk dat het omkieperen of naar voren dukelen eerder gebeurt bij een balhoofd dan bij een gearhead.
      Bedankt voor je reactie en juist ik moet deze een gearhead noemen.
      Ik werk veel met lange sluitertijden dus is het zeer belangrijk dat deze vast blijft want het minste dat hij zou voorover buigen al is het maar minder dan een halve mm is al te veel om de foto
      te kunnen maken.

      Comment


      • #4
        Re: Sunwayfoto gh-pro ii

        Een alternatief kan zijn: Benro GD3WH
        draag vermogen 6kg
        hoogte: 109 vs 124 swf
        gewicht: 675 vs 671

        prijs in voordeel van Benro

        voorover buigen: wel denk dat je daar dan volledig schuldig aan zal zijn, dan wel dat de wind zo straf is dat je gehele statief "verplaatst/gewiegd" wordt.

        Comment


        • #5
          Re: Sunwayfoto gh-pro ii

          Ik gebruik die kop reeds enkele maanden.

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          De eerste vraag die ik mij stel is of het gewicht van een camera in mijn geval een Nikon D850 met een 24-70 lens niet
          te zwaar zou zijn en het balhoofd uit zijn eigen naar voor zou zakken door het gewicht van de lens die ver uit het
          draagpunt uitsteekt.
          Daar moet je niet bang voor zijn. Als je op uw lenskap naar beneden zou duwen zal je die eerder breken dan dat de kop zal bewegen.
          De D850 + 24-70 is ongeveer 2 kg, veel minder dan de 4 kg die de fabrikant garandeert.

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Tweede vraag is of het balhoofd bij hevige wind stabiel en trillingsvrij zou zijn.

          Tegenover een gewoon balhoofd die je stevig kan aandraaien en dus vast staat is er bij deze enkel de draaiknoppen
          die gemakkelijk instelbaar zijn en geen mogelijkheid om vast de zetten.
          Die koppen werken volgens een ander principe en zitten altijd muurvast. Dat is een voordeel ervan. Je kan zeer kleine aanpassingen aanbrengen en altijd staat die vast. Als je het instelwiel los laat dan zal uw camera geen fractie van een mm verder door zakken, ook niet als je op uw lens zou duwen.

          Als uw camera beweegt in de wind zal het aan het statief liggen.

          Ik heb getwijfeld bij de aankoop omdat deze kop geen instelwiel heeft voor de panning beweging. Voor mij is dat uiteindelijk geen probleem temeer omdat je kan pannen onderaan (kop + camera) en bovenaan (alleen de camera) en het pannen zeer "smooth" gaat + daar loop je geen risoco dat de camera doorzakt na het vastzetten. Het bovenaan pannen heeft als voordeel dat als de kop perfect level staat, je kan pannen en alles blijft OK staan.

          Comment


          • #6
            Re: Sunwayfoto gh-pro ii

            Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
            Ik gebruik die kop reeds enkele maanden.
            Daar moet je niet bang voor zijn. Als je op uw lenskap naar beneden zou duwen zal je die eerder breken dan dat de kop zal bewegen.
            De D850 + 24-70 is ongeveer 2 kg, veel minder dan de 4 kg die de fabrikant garandeert.
            Die koppen werken volgens een ander principe en zitten altijd muurvast. Dat is een voordeel ervan. Je kan zeer kleine aanpassingen aanbrengen en altijd staat die vast. Als je het instelwiel los laat dan zal uw camera geen fractie van een mm verder door zakken, ook niet als je op uw lens zou duwen.
            Als uw camera beweegt in de wind zal het aan het statief liggen.
            Ik heb getwijfeld bij de aankoop omdat deze kop geen instelwiel heeft voor de panning beweging. Voor mij is dat uiteindelijk geen probleem temeer omdat je kan pannen onderaan (kop + camera) en bovenaan (alleen de camera) en het pannen zeer "smooth" gaat + daar loop je geen risoco dat de camera doorzakt na het vastzetten. Het bovenaan pannen heeft als voordeel dat als de kop perfect level staat, je kan pannen en alles blijft OK staan.
            Bedankt voor deze info, ondertussen is hij in bestelling en eens in gebruik laat ik weten hoe het werken is met deze.

            Comment


            • #7
              Re: Sunwayfoto gh-pro ii

              ik heb deze ook, werkt perfect voor D850 + 24-70 of 70-200. Ik zou er geen 600mm opzetten omdat de kop niet handig is met lange tele's
              Veel beter dan de benro geared head, maar dat zal persoonlijk zijn.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Sunwayfoto gh-pro ii

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Veel beter dan de benro geared head, maar dat zal persoonlijk zijn.
                waar baseert u dat op?
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: Sunwayfoto gh-pro ii

                  Eigenlijk doet een goed balhoofd ook wat het moet doen zonder het "creeping" effect
                  Zelf gebruik ik zowel balhoofd, geared head, gimbal als panohead door elkaar, elk heeft zijn functionaliteit, al moet ik zeggen dat het (dure) balhoofd veel meer in de kast blijft liggen tegenwoordig
                  De fijnafregeling van zo'n geared head kan soms wel een meerwaarde zijn, maar op hun plaats blijven doen ze allemaal even goed vind ik

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sunwayfoto gh-pro ii

                    omdat ik de benro eerst had en nu de sunway
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sunwayfoto gh-pro ii

                      Ondertussen de Sunwayfoto gh-Pro II in bezit en tevreden er mee. Doet wat ik er van verwachte.
                      De reden dat ik ben overgestapt van een balhoofd is dat die erg temperatuur gevoelig is bij het instellen. Het gepruts
                      met die regelvijs is nu verleden tijd.

                      Comment

                      Working...
                      X