Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapter om Canon lenzen te testen op een Sony A7RIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adapter om Canon lenzen te testen op een Sony A7RIII

    Is er iemand (in de ruime omgeving tussen Lier en Lubbeek) die een adapter ter beschikking kan stellen zodat ik mijn lenzen met Canon vatting kan uittesten op een Sony A7RIII ?
    Mag zowel een Sigma MC-11 als een Metabones adapter zijn.

    Graag had ik het aangeboden toestel ter plaatse uitgetest met mijn MP-E65mm en Laowa lenzen.
    Alvast bedankt.

    Grtz,
    Kurt

  • #2
    Re: Adapter om Canon lenzen te testen op een Sony A7RIII

    De foto's die ik van de eigenaar doorgekregen heb, tonen slechts 2 vlekken op de sensor.
    (oof genomen van een wit, egaal vlak; ISO12800 op 70mm zonder overbelichting).

    Graag had ik het aangeboden toestel zelf nog eens getest met mijn eigen lenzen (Canon-vatting, zowel merk eigen, vergrotend, als third-party).
    Maar ik heb geen adapter ter beschikking om mijn lenzen uit te testen.
    Dus als iemand mij even van een adapter kan voorzien om het aangeboden Sony toestel degelijk uit te testen met mijn eigen lenzen, dan zou dat een mooi en degelijk praktisch vergelijk geven.

    Grtz,
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Adapter om Canon lenzen te testen op een Sony A7RIII

      Kurt,

      Een vergelijk tussen een A7RIII en je 12 jaar oudere 1DMkIV (qua techniek) gaar niet echt op hé

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Adapter om Canon lenzen te testen op een Sony A7RIII

        Wie zegt dat ik een vergelijk wil maken tov mijn 1DIV?

        Het gaat me hier vooral over het maken van statische, single shots (+ het stacken ervan) en het eventuele praktisch bruikbaar voordeel van een 42MP sensor (ivm croppen) icm lenzen die vergroten én de uiteindelijke beeldkwaliteit en scherpte die voor dat soort fotografie van belang is.
        Daarom dat ik deze body graag zelf uittest met mijn eigen lenzen om te zien of er op dat vlak merkbaar voordeel te halen valt. Niet om te concurreren met eigen lenzen op een 1DxII qua beeldkwaliteit icm snelheid of AF tracking. Daar heb ik geen Sony voor nodig

        Maar op voorhand 269 euro uitgeven voor de Sigma MC-11 of tussen de 470 euro (E-bay) en 700 euro voor een Matabones adapter zonder zeker te zijn dat de Sony écht hetgene zal zijn wat je hoopt te verwachten op dat gebied is een beetje gek.
        Vandaar de vraag of er iemand zo'n adapter kan uitlenen voor het maken van de nodige testfoto's (zonder aan de andere kant van België te wonen).
        Vergelijkende review resultaten zijn mooi om zien en lijken me goed. Maar zelf uittesten en de gemaakte foto's in LR bekijken op groot scherm is toch nog wel net wat anders...

        En dan besef ik zeker dat het verschil misschien de moeite en kost niet waard zal zijn. Maar dat had ik graag zelf ondervonden indien mogelijk.
        Anders kan ik misschien eens checken of Kamera Express nog zo'n body + adapter verhuurt.

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Adapter om Canon lenzen te testen op een Sony A7RIII

          De MC 11 gewoon kopen en je kan die binnen een bepaalde termijn terugsturen bij de bekende winkels.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment

          Working...
          X