Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery grip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Battery grip

    Ik kan gewoon lezen en op de EN-EL3 staat 7,4V en op de EN EL4 staat 11,1V. Ik heb er geen verstand van, maar iets zegt dat de tweede een hogere spanning heeft. Beide accu's kunnen in een grip voor een D300/700 bij de eerste verandert niks en beide tweede gaat de snelheid in een burst omhoog.

    Een camera is toch gewoon een computer(na de sensor) en bij overklokken werktte men toch ook met hogere spanningen om de processor wat harder en soms wat korter te laten werken.

    Ik kan het niet bewijzen, maar als ik naar de specs kijk, lijken mij de D3 en D700 electronisch vrijwel gelijk en de één standaard met een EN EL3(2 cellen) en een EN EL4 mogelijk en de andere standaard met een EN EL4(3 cellen). Laat nu toevallig 1,5 x 7,4 = 11.1 zijn.

    Mijn D700 werkt standaard met een EN EL4 in de grip en geen EN EL3 in de body, dus altijd op 11,1V.

    Misschien lijkt jouw dat niet slim, maar Nikon vond het wel slim.

    Groot probleem hierbij is de Nikonprijzige lader voor de EN EL4, dat heb ik opgelost door lang geleden een D2 te kopen met accu en lader en een namaak accu voor de D2.
    Last edited by hjanssen; 7 september 2019, 15:16.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Battery grip

      Het voordeel met een battery-grip is een grotere autonomie en soms een fotootje meer per seconde.
      Een extra toewijsbare knop en handigere bediening in portretstand.
      Een nadeel is dat je een 2de L-bracket nodig hebt en dat is toch ook een bijkomende kost.
      Alhoewel alles stevig op zijn plaats vastgeschroefd zit, heb ik mijn bedenkingen bij de hoge opbouw wanneer alles bovenop een statief gemonteerd staat. En ja je kunt die grip dan verwijderen maar het is dan grip met grote L-bracket verwijderen en gewone L-bracket plaatsen of vice-versa.
      Het blijft extra werk voor omwisseling waar soms tegenop gezien wordt.
      mvg
      Patric

      Comment


      • #18
        Re: Battery grip

        Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
        Het voordeel met een battery-grip is een grotere autonomie en soms een fotootje meer per seconde.
        Een extra toewijsbare knop en handigere bediening in portretstand.
        Een nadeel is dat je een 2de L-bracket nodig hebt en dat is toch ook een bijkomende kost.
        Alhoewel alles stevig op zijn plaats vastgeschroefd zit, heb ik mijn bedenkingen bij de hoge opbouw wanneer alles bovenop een statief gemonteerd staat. En ja je kunt die grip dan verwijderen maar het is dan grip met grote L-bracket verwijderen en gewone L-bracket plaatsen of vice-versa.
        Het blijft extra werk voor omwisseling waar soms tegenop gezien wordt.
        mvg
        Patric
        Wie zegt dat je een L bracket nodig hebt ?
        De grip is vooral belangrijk vind ik persoonlijk bij langere lenzen en dan ben je niks met die L bracket want dan staat de tele vast op het statief

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment

        Working...
        X