Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze tussen Hoya vs Zeiss T-filters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Keuze tussen Hoya vs Zeiss T-filters

Een Japans bedrijf in het VK?
    En drie soorten cpl, uv en nd maakt: entry level, mid level en pro level.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Een Japans bedrijf in het VK?
      En drie soorten cpl, uv en nd maakt: entry level, mid level en pro level.
      Had begrepen uit een review dat de filters in Japan werden gemaakt. De hoofdzetel is gevestigd in Australië maar vind geen info of ze daar ook gemaakt worden.
      Soit, waar ze gemaakt worden lijkt mij weinig belangrijk.

En ja, ze hebben 3 series: 1Peak, 2Peak en 3Peak. Niet zo abnormaal lijkt mij, Hoya heeft veel meer series hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Ik zal hier helemaal niet naar omkijken, de tekst is al puur - digitaal - bedrog! Voor dat geld kan je andere nuttigere zaken aankopen.

Enige reden voor uv zal kunnen zijn dat je je toestel altijd meeneemt naar grote hoogte........ en wat heeft een protectie filter voor nut, feitelijk steek je toch altijd je zonnekap?!
        Volgens mij zijn er lenzen die alleen met filter volledige waterdicht zijn. Alleen geen idee of dat met deze lens ook zo is. Ik vermoed dat de Zeiss filters met hun coatings wel geoptimaliseerd zijn voor de Zeiss eigen lenzen, dus als je het geld hebt. Zou ik daarom voor de Zeiss gaan.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Ik heb voor mijn lens en met wat vertraging (feestdagen) 2 filters aangekocht, namelijk...

Haida Pro II serie MC ND1000 en voor die enkele keren ik de extra bescherming nodig acht een Hoya fusion antistatic Protector.

Allen hier nog bedankt voor de tips
          Sony A7 mkIII
          Is all I need :-)

Comment

Een filterartikel van Lensrentals.com
            Voor wat het waard is

Comment

Enkele jaren geleden een toplens gekocht.
              Kom thuis met die lens, beschermfilter gemonteerd en wat testen gedaan. Bleek dat bij het door de zoeker te kijken al mijn lichtpunten in huis reflecteerde in de lens. Zonnekap opgezet, kon niet baten. Tot ik uiteindelijk het filter verwijderde, en de reflecties waren verdwenen.

Bij mij: GEEN filters meer, tenzij ik foto's ga maken van bvb speedway, waar de stenen rond uw oren vliegen, dan zal ik een filter gebruiken om de lens te beschermen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Kom thuis met die lens, beschermfilter gemonteerd en wat testen gedaan. Bleek dat bij het door de zoeker te kijken al mijn lichtpunten in huis reflecteerde in de lens. Zonnekap opgezet, kon niet baten. Tot ik uiteindelijk het filter verwijderde, en de reflecties waren verdwenen.

Bij mij: GEEN filters meer, tenzij ik foto's ga maken van bvb speedway, waar de stenen rond uw oren vliegen, dan zal ik een filter gebruiken om de lens te beschermen.
                Niet iedere filter is immers het zelfde en bovenstaande is naar mijn mening zeer kort door de bocht

Net als de uitspraak dat iedere brildrager best zijn / haar brilglazen best maar weggooit, tenzij je een veiligheidsbril nodig hebt
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht

Als het zo erg is, denk ik eerder aan een slechte beschermfilter ;-)

--
                  mlap.
                  T.T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                    Als ik foto's maak op fuiven, moet ik soms toch plakkerige druppels van mijn beschermfilter kuisen. :-

--
                    mlap.
                    T.T.
                    Elke lens heeft toch een coating?
                    ...leeg...

Comment

Working...
                    X