Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loupedeck

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Loupedeck

    Op youtube is de werking inderdaad mooi te zien.
    Na enig speurwerk heb ik nog twee vragen:

    1. Zit er een vertraging tussen het regelen en de verwerking op de computer? IJlt de verwerking na op de regeling.
    Dit was het geval bij de Loupedeck en is lastig. Als je dan stopt met regelen, gaat de bewerking nog even verder. Met het gevolg dat je weer moet terug regelen.

    2. Ik zie dat er meerdere software tools zijn, waaronder midi2lr, PFixer en Peltmade.
    Wat is jullie ervaring hiermee?
    Op youtube geeft iemand aan dat PFiner een vertraging heeft, zoals ik in de eerste vraag stel.
    Voordeel van PFiner is dat men een overlay verkoopt voor diverse modellen, zodat je niet losse labeltjes hoeft te plakken.
    www.dpix.nl event photography

    Comment


    • #17
      Re: Loupedeck

      Ik merk in de praktijk geen vertraging op. Dus de schuivers en knoppen reageren zo goed als instant.
      De software die ik gebruik is midi2lr, en deze doet het voorlopig goed (al gebruik ik het nog maar 2 dagen). Ik heb de indruk dat deze het compleetst (en goedkoopst) is. Je kan er sinds kort bv ook keywords mee aan knoppen toewijzen.

      De overlay moet je dan wel knutselen met Dymo (zoals hierboven gesuggereerd, en ik sluit me daarbij aan). Ofwel zie http://www.taktility.com/overlays/xtouch-compact/#White
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #18
        Re: Loupedeck

        Vandaag de X-touch compact besteld. Dadelijk midi2lr downloaden en daarmee experimenteren. Zijn hiervoor ook templates te downloaden waarbij de toetsinstellingen al zijn voorgeprogrammeerd?
        www.dpix.nl event photography

        Comment


        • #19
          Re: Loupedeck

          proficiat Veel links zijn er niet te vinden, zeker niet voor de compact. Ik heb volgende gevonden als voorbeeld: https://groups.google.com/d/msg/midi...s/xVBt_O_HBAAJ

          Maar na even hiermee te spelen als voorbeeld ben ik van scratch aan mijn eigen mapping begonnen. Dit omdat een lightroom setup toch wel heel persoonlijk is. Als de mijne klaar is mag je die wel hebben, maar dit zal nog even duren.
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

          Comment


          • #20
            Re: Loupedeck

            Vandaag de x-touch ontvangen. Mooi apparaat! Even icm midi2lr getest. Werkt kinderlijk eenvoudig. Enorme verbetering tov de loupedeck. Kan hem iedereen aanraden.
            www.dpix.nl event photography

            Comment


            • #21
              Re: Loupedeck

              Veel plezier ermee! Alles instellen is part of the fun [emoji6]

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

              Comment


              • #22
                Re: Loupedeck

                Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                De x-touch serie lijkt me een mooie oplossing. Wat gebeurt er als je b.v helderheid aanpast en je hierna naar een volgende foto gaat? Wordt bij die foto dan ook de aanpassing gemaakt? Dat wil je natuurlijk niet. Maar de slider staat dan niet meer in de middelste stand. Heb je hiervoor de versie nodig met gemotoriseerde sliders? Gaan die automatisch terug als je naar een volgende foto gaat?
                Ik heb, voor de x touch mini even eentje gehad met niet-gemotoriseerde controllers (Korg nanoKontroll studio) en was hier eigenlijk zeer tevreden over (mocht ie niet gevallen geweest zijn en de usb connector afgebroken, had ik deze waarschijnlijk nog in gebruik) , zelfs zonder die gemotoriseerde controllers. Bij de overgang naar een nieuwe foto worden de instellingen NIET onmiddellijk overgenomen van de voorgaande foto, maar alleen als je de slider van de betreffende handeling verschuift, wordt alleen die aangepast. Je moet als het ware die "voorgaande instelling" gaan oppikken door je slider even te bewegen richting voorgaande , en dan gewoon naar believen instellen. Je bent dit sneller gewoon dan je nu zou denken.
                Als ik nu terug zou moeten kiezen zou ik opnieuw voor de Korg gaan, omdat die voor mij iets makkelijker te hanteren viel , en meer knoppen had waardoor je minder moet switchen.

                Comment


                • #23
                  Re: Loupedeck

                  Is het iemand gelukt om een sneltoets te linken aan een toets via midi2lr?
                  Ik gebruik de X touch compact ivm OSX.
                  www.dpix.nl event photography

                  Comment

                  Working...
                  X