Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ttl-flitser of manuele flitser voor beginner?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• evelynvancky
    reageerde
    Re: ttl-flitser of manuele flitser voor beginner?

Ik zou je een SB700 aanraden, eens je wat wil bijleren en een cursus zou volgen kan je met die flitser nog een eind verder. Als je Godox wil zal je goed moeten zoeken want Godox bouwt de meeste van zijn modellen voor Canon. De flitsers van Yongnuo zijn zeker niet slecht maar voor een goedkope prijs heb je alleen de manuele en de flitsers die ook TTL kunnen van Yongnuo zijn ver even duur als de SB 700.

Leave a comment:

• demuro
    reageerde
    Re: ttl-flitser of manuele flitser voor beginner?

Als je niets van flitsen kent,best een ttl.
    Er zullen hier zijn die zweren dat manueel het best is,maar een ttl kun je ook manueel gebruiken.Ook dat je flits los van de camera moet enz.
    Maar als beginner moet je het allemaal eenvoudig houden.Nadien kun je verder wel zien.
    Heb geen ervaring met Yongnuo,maar volgens de reacties hier op het forum zijn ze even goed als de merkflitsers,vnl.als je ze maar gebruikt als hobby.Maar ze zijn aanzienlijk goedkoper.

Leave a comment:

• kimprovinciael
    startte een discussie ttl-flitser of manuele flitser voor beginner?

ttl-flitser of manuele flitser voor beginner?

Hallo iedereen,

Ik zou graag een flitser aanschaffen voor mijn nikon d7000 maar ben nog maar een beginner.
    Ik weet niet of ik best een kan aanschaffen met ttl of zonder.
    Ik weet ook niet of ik best een Nikon flitser koop of is een Godox of een Yongnuo ook een goede keuze?
    Ik zal het gebruiken om occasioneel portretten te fotograferen of op feestjes te fotograferen.
    Wie kan mij helpen om een goede keuze te maken.

Groetjes van Kim
Working...
X