Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apparaat voor back-uppen op fotoreis.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apparaat voor back-uppen op fotoreis.

Kijk eens bij Amazon.de bij de reviews:

Ravpower WD03:

455 customer reviews, 300 beantwoorde vragen, best seller en gemiddelde score van 4.5 sterren

Verbatim 98243 MediaShare Wireless

51 customer reviews, 29 beantwoorde vragen en gemiddelde score van 3.5 sterren

Daarnaast heeft de specverschillen:

Ravpower 6000mAh batterij, de Verbatim 3000mAh
    Ravpower heeft Ethernet, de Verbatim niet
    ....
    Ravpower heeft op dit forum tevreden gebruikers (waaronder mezelf), de Verbatim .........

Dan is de keuze toch rap gemaakt ?????
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ben nou met alle 2 aan het spelen. De eerste die ik binnen kreeg was die van Verbatim, een mooi klein apparaat even opladen en gekeken hoe alles werk. De app haal je uit de appstore verbinding maken gaat wel goed, als je eenmaal een verbinding gemaakt hebt gaat het de 2de keer een stuk makkelijker. Heb 2 verschillende harde schijven een van Toshiba 750 gig voor een prikkie in de supermarkt gekocht en een Seagate met 2 terabyte ze zijn alle twee USB 3.
      Het overspelen van een SD kaartje naar de harde schijf gaat zonder problemen ook foto’s uit de mobile telefoon zet je of op de harde schijf of op de SD kaart. Je kunt ook van de Harde schijf naar de SD kaart schrijven. Het zijn geen snelheidsmonsters dus gewoon de tijd nemen.
      Op de IPad Pro zie je zowel Jpeg en Nev afbeeldingen met de Ravpower.
      Nev afbeeldingen zie je niet met de Verbatim ze staan er wel.

Toen ik de Ravpower uitpakte keek ik een beetje verbaast deze is een stuk dikker wel wat smaller het gewicht tussen die 2 is nagenoeg niets 5 gram. Er zit een accu in van 6000 tegenover 3000mAh.
      Ook hier weer een app binnengehaald via de website hier staan verschillende app’s heb gelijk de hoogste genomen die op de site staat. Maak gebruik van Ipad en Android dus 2 verschillende systemen. Op de ravpower werkt net als de Verbatim goed op de mobile telefoon de app van ravpower er mooier uit, iets nieuwer.

Als je zoals ik bijvoorbeeld eens de camera wilt opladen Sony A6000 of de fujifilm x-t2 is de ravpower met de 6000mAh beter geschikt maar heb al een ravpower met 16000mAh deze gebruiken wij onder ander voor het opladen van verschillende apparaten.

Om een keuze te maken tussen deze 2 is moeilijk ze zijn alle twee goed te gebruiken voor mij is de ravpower een betere keuze omdat je een WAN telefoonaansluiting erop zit maar dit alleen als je op een hotelkamer hiervan gebruik moet maken.
      Wel is de Verbatim een stuk dunner en makkelijker weg te pakken.

Comment

Prachtig review. Vriendelijk bedankt voor het delen.
        Ik zag op Amazon.de wel de volgende melding: Dit item kan niet worden bezorgd in Nederland.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Johan, heb je wel eens vaker iets besteld bij amazon.de
          Ik had mij nog niet ingelogd op amazon.de maar aan de rechterkant zie je als je bij het bestellen in den Einkaufwagen daaronder staat naar welk land je het moet verzenden.
          https://www.amazon.de/RAVPower-kabel...+Travel+Router
          Anders deze
          http://www.ebay.de/itm/RAVPower-File...UAAOSwB-1Y0oVo
          Is hetzelfde maar dan wat platter hij lijkt sprekend op die van Verbatim precies dezelfde knoppen.

Moet zeggen dat wij nooit problemen hebben bij het bestellen bij amazon.de bestel dan ook geregeld daar.

Comment

Helaas op beide links de melding : Geen verzending naar Nederland. We staan schijnbaar in het zelfde rijtje als Syrië en Afghanistan.
            Ik heb nu overigens een account, maar dat maakt dus ook geen verschil. Bedankt voor zover.
            Dus ik denk dus dat de keuze tussen Verbatin en de Rav-power nu voor mij gemaakt is.
            Last edited by Johan1956; 3 september 2017, 17:07. Reden: Dus ik denk...........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Helaas op beide links de melding : Geen verzending naar Nederland. We staan schijnbaar in het zelfde rijtje als Syrië en Afghanistan.
              Ik heb nu overigens een account, maar dat maakt dus ook geen verschil. Bedankt voor zover.
              Dus ik denk dus dat de keuze tussen Verbatin en de Rav-power nu voor mij gemaakt is.
              En via amazon.fr ?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                En via amazon.fr ?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                Bedankt voor het meedenken.
                Dezelfde melding, zodra ik kenbaar maak dat ik in Nederland woon.
                Dus het wordt binnenkort de Verbatim.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Ik had voor mijn vakantie een oude eee-pc (met ssd) geherinstalleerd met linux om gemakkelijk copiëen te maken van de sd-kaart.

[emoji6]uiteindelijk heb ik deze oplossing niet gebruikt omdat ik een 13inch hp spectre kon gebruiken. (Licht, klein, smal, handig en je hebt toch een volwaardige pc mee)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                  Grappig... ik doe net hetzelfde : een oude ASUS EEE netbook met SSD en Lubuntu (Linux derivaat) meenemen op vakantie voor mijn foto's backup .
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

Comment

Zo, de Verbatim uitgepakt en opgeladen, dus nu eens wat proberen.
                    De handleiding (die ik natuurlijk al veel eerder had bekeken) is duidelijk en stap voor stap netjes gevolgd.
                    Als eerst handeling heb ik 10 foto's geschoten, samen 219 Mb (10x raw en 10 keer jpeg)
                    SD-kaart en USB-stick ingeprikt en een kopie van de SD-kaart gemaakt. Dat duurde iets minder dan 1½ minuut.
                    Dat is voor mij zeker aanvaardbaar, want meestal back-up ik aan het eind van de dag. Terwijl ik van andere dingen geniet, mag de Verbatim werken.
                    Ik ga er vanuit dat het met een externe HD niet veel anders zal gaan. De tijd wordt immers bepaald door de Wifi snelheid.
                    Verder wil ik nog even kwijt dat ik op een site las over in bug in de iPad app, zie: Klik . (Vanaf de tekst: Here is my gripe)
                    Ik gebruik Android, dus heb het ik risico niet genomen en gewoon een map, direct op de USB-stick gemaakt.

Gestreamd heb ik nog niet, maar dat zie ik later wel, en is voor mij van ondergeschikt belang.
                    De Verbatim doet waar ik hem voor gekocht heb, en daar gaat mij vooral om.
                    Iedereen super bedankt voor het meedenken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Dat is voor mij zeker aanvaardbaar, want meestal back-up ik aan het eind van de dag. Terwijl ik van andere dingen geniet, mag de Verbatim werken.
                      Ik ga er vanuit dat het met een externe HD niet veel anders zal gaan. De tijd wordt immers bepaald door de Wifi snelheid.
                      Copy actie zal intern gebeuren, niet over het Wifi netwerk en je telefoon.
                      Zo is het althans bij de Ravpower, en het zou mij verbazen dat het bij de Verbatim anders zou zijn.
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

Comment

Inderdaad een misvatting van mij.

Comment

Nog even iets anders heb net wat films van een harde schijf op de SD kaart willen zetten.
                          Alles gaat wel goed alleen als de mobile telefoon (Samsung Note 5) het beeld zwart word (ruststand) stopt binnen 5 minuten de overdracht met de harde schijf en de Verbatim met hierin de SD kaart.

Comment

Dat is inderdaad een probleem. Goed dat je het even laat weten.
                            Misschien dat je een app op deze pagina kunt gebruiken ?

Comment

Bestaat er zo geen eenvoudige oplossing met een SSD ?
                              Zoiets eenvoudigs als SD-kaartje in SSD-bakje, even laten "sudderen" en alle (nieuwe) bestanden zijn overgeschreven op de SSD... (liever nog simpelweg USB-kabeltje tussen camera en opslagmedium).
                              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                                Grappig... ik doe net hetzelfde : een oude ASUS EEE netbook met SSD en Lubuntu (Linux derivaat) meenemen op vakantie voor mijn foto's backup .
                                Ik gebruik ook een oude netbook (geen SSD, spijtig) + een externe HD (mini). Zo heb ik drie kopieën voor veiligheid (kaart + computer + externe HD). Zo kan ik mijn foto’s bekijken (toch belangrijk!) en de integriteit van de kopieën nagaan. Het geheel is niet zwaar en geen WiFi nodig. Als ik over WiFi beschik, die netbook dient ook om te surfen en mailen.

Comment

Working...
                                X