Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup naar iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SteefD
    reageerde
    Backup naar iPad

    Deze week zag ik een update van de Filehub app verschijnen in zowel de Android play store als Apple app store.
    En jawel, alle 'bugs' die ik een paar weken geleden gerapporteerd had heeft men opgelost. Dat noem ik nu support.

    Dus nu is dit filehubje van 40 euro voor mij de ideale backup oplossing voor op reis.

    Leave a comment:


  • SteefD
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Ravpower gisteren ontvangen en de eerste tests gedaan.

    Ik moet zeggen, beste 40 euro ooit!
    Werkt perfect voor wat ik wou doen (backup SD -> USB drive), en nog zoveel meer.
    Hmm... toch een probleem gevonden. Het is blijkbaar niet mogelijk een incrementele copy van files te doen.
    Je moet dus telkens een hele directory copieren, of individuele files selecteren (zelfde probleem op iOS en Android).

    Beide opties zijn niet echt werkbaar.

    Heb het probleem voorgelegd aan hun support. Benieuwd of ze hier een oplossing voor hebben. Lijkt me een simpele aanpassing in hun mobiele apps.

    Anders moeten we een andere oplossing vinden.

    Leave a comment:


  • SteefD
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Ravpower gisteren ontvangen en de eerste tests gedaan.

    Ik moet zeggen, beste 40 euro ooit!
    Werkt perfect voor wat ik wou doen (backup SD -> USB drive), en nog zoveel meer.

    Leave a comment:


  • SteefD
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Zo, net een RAVPower WD-03 via Amazon.fr besteld.

    Voor 40 euro aan de deur geleverd en lijkt me zowat het "swiss army knife" om op reis mee te hebben.

    Ik laat mijn bevindingen weten ;-)

    Leave a comment:


  • Guest42
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Want an easy way to back up your memory card to any external hard drive without having to pull out your main computer? A Raspberry Pi computer can help

    Leave a comment:


  • SteefD
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
    IK gebruik een RAVPower WD-03...
    Dat is een soort van mini-powerback/router met SD kaart en usb slot...

    Deze kan ik besturen met mijn smartphone en dan kopieer ik mijn bestanden van mijn SD naar een HDD die aan de USB hangt...
    Omdat deze ook een powerbank is heb je ook geen externe voeding nodig.

    Je kan tevens ook de foto's achteraf browsen met je smartphone of tablet, dus je bent zeker dat alles op je hdd staat...
    Zit er niet slecht uit. Welke snelheid haal je bij copieren van SD -> USB disk?
    Gekocht via Amazon?

    Leave a comment:


  • SteefD
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Waarom je tablet niet vervangen door een macbook air op reis? Kan je meteen ook al je foto's wat bewerken. En neemt niet veel meer plaats in dan je tablet.

    mir
    Heb reeds een deftige laptop (Dell XPS15), dus ga zeker niets bijkopen. Verder is de iPad het enige Apple toestel dat ik heb.
    En bewerken van foto's doe ik nooit op reis. Dan heb ik andere dingen te doen ;-)

    Leave a comment:


  • Tonerider
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
    Ja dat kan, alhoewel de snelheid van het SD slot niet zo heel snel is, meer bedoelt als een backup mogelijkheid op reis.

    Thuis is een goede SD kaart lezer veel sneller...
    Bedankt voor de info. Mijn Sd kaart lezer begint een beetje rare kuren te krijgen en had gehoopt dat dit een goed alternatief zou zijn, maar koop me dan wel een nieuwe lezer.

    Leave a comment:


  • Infernoken
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Kan je ook alles van de sd via wifi naar je pc zetten?
    Ja dat kan, alhoewel de snelheid van het SD slot niet zo heel snel is, meer bedoelt als een backup mogelijkheid op reis.

    Thuis is een goede SD kaart lezer veel sneller...

    Leave a comment:


  • mir
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Waarom je tablet niet vervangen door een macbook air op reis? Kan je meteen ook al je foto's wat bewerken. En neemt niet veel meer plaats in dan je tablet.

    mir

    Leave a comment:


  • Tonerider
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
    IK gebruik een RAVPower WD-03...
    Dat is een soort van mini-powerback/router met SD kaart en usb slot...

    Deze kan ik besturen met mijn smartphone en dan kopieer ik mijn bestanden van mijn SD naar een HDD die aan de USB hangt...
    Omdat deze ook een powerbank is heb je ook geen externe voeding nodig.

    Je kan tevens ook de foto's achteraf browsen met je smartphone of tablet, dus je bent zeker dat alles op je hdd staat...
    Kan je ook alles van de sd via wifi naar je pc zetten?

    Leave a comment:


  • Infernoken
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    IK gebruik een RAVPower WD-03...
    Dat is een soort van mini-powerback/router met SD kaart en usb slot...

    Deze kan ik besturen met mijn smartphone en dan kopieer ik mijn bestanden van mijn SD naar een HDD die aan de USB hangt...
    Omdat deze ook een powerbank is heb je ook geen externe voeding nodig.

    Je kan tevens ook de foto's achteraf browsen met je smartphone of tablet, dus je bent zeker dat alles op je hdd staat...

    Leave a comment:


  • SteefD
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Ik heb mezelf gewoon een 2 TB WD Wireless Pro externe harde schijf (met ingebouwde batterij) gekocht.
    Deze heeft een SD kaartslot en een USB slot waarmee je met een druk op de knop je kaartjes of usbdrive kan backuppen.

    Je kan ook je smartphone via wifi met de schijf verbinden en via de app kan je je files controleren.
    Ziet er idd ook interessant uit.
    Het is me wel niet duidelijk of er een incrementele backup van de SD-kaart kan gemaakt worden.

    Leave a comment:


  • zunoel
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Ik heb mezelf gewoon een 2 TB WD Wireless Pro externe harde schijf (met ingebouwde batterij) gekocht.
    Deze heeft een SD kaartslot en een USB slot waarmee je met een druk op de knop je kaartjes of usbdrive kan backuppen.

    Je kan ook je smartphone via wifi met de schijf verbinden en via de app kan je je files controleren.

    Leave a comment:


  • SteefD
    reageerde
    Re: Backup naar iPad

    Volgens mij gaat dat gewoon werken... maar zal het eerst even gaan testen bij Switch.

    Zie ook bvb deze thread: https://www.dpreview.com/forums/thread/3994822

    En dan vooral:
    The iPad can import and export both RAW and JPEG images. It works fine on my new iPad Pro 9.7 running iOS 9. Buy the Apple Lighting to USB 3 Camera Adapter. Connect the camera USB cable to the adapter and the adapter to the iPad. In my case (transferring RAW+JPEG from an A7rIi) I had to also connect power to the dongle as I got an error message saying the camera needed too much power. You can then select the images you want to transfer. The RAW images come over but Photos only uses the JPEG versions. You can move the images off the iPad to a Mac using Image Capture which sees the iPad images when you connect the iPad to the Mac. The RAW images transfer over to the Mac without problem. I have no need or interest in processing the images on the iPad. Just make sure you don't have iCloud configured to upload all the images or you can use up a lot of cell or Wi-Fi bandwidth.

    This workflow was important to me because I wanted to use the iPad to backup images while I was on vacation. In the past I have used a MBA for this, but the iPad is easier to carry. I have the 256 Gb version so I have plenty of room.

    Apple doesn't make this easy but it does work.

    Leave a comment:

Working...
X