Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij oplader voor in de auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Batterij oplader voor in de auto

    Voor bijna elke (camera) accu zijn er laders voor in de auto.
    Tien tellen Googlen bv deze: https://www.bol.com/nl/p/oplader-voo...00000038455095
    Voer dus het accu merk en type in en de aanbiedingen vliegen over uw scherm.
    Last edited by Eenbes; 21 mei 2017, 07:58.

    Comment


    • #17
      Re: Batterij oplader voor in de auto

      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Voor bijna elke (camera) accu zijn er laders voor in de auto.
      Tien tellen Googlen bv deze: https://www.bol.com/nl/p/oplader-voo...00000038455095
      Voer dus het accu merk en type in en de aanbiedingen vliegen over uw scherm.
      Inderdaad Eenbes, maar wel iets duurder, maar ook een interessante kit met twee extra batterijen voor TS zijn camera.
      voordeel, snelle levering. https://www.bol.com/nl/p/chilipower-...0000025445221/

      Comment


      • #18
        Re: Batterij oplader voor in de auto

        Die dingen koop ik altijd graag bij amazon.de
        Snelle levering en goede service (indien via amazon)

        bv. https://www.amazon.de/Bundlestar-Lad...s=w126+charger

        Heb wel van topicstarter geen accutype gehoord, zijn we zeker dat het een W126 is?
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment


        • #19
          Re: Batterij oplader voor in de auto

          Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
          Die dingen koop ik altijd graag bij amazon.de
          Snelle levering en goede service (indien via amazon)

          bv. https://www.amazon.de/Bundlestar-Lad...s=w126+charger

          Heb wel van topicstarter geen accutype gehoord, zijn we zeker dat het een W126 is?
          Je moet opletten dat je niet zomaar die goedkope rommel van Amazon of andere aanbieders koopt. De NL consumentenbond waarschuwt voor de niet merk gebonden opladers daar er dure SmartPhones mee zijn opgeblazen door kortsluiting in die goedkope opladers. Ik zou een niet camera gebonden oplader ook nooit aan een camera aansluiten. Bij losse accu's kun je dat risico wel lopen maar dan wel onder toezicht of op een plaats waar niet je huis in de fik kan vliegen wanneer zo'n accu explodeert.

          Comment


          • #20
            Re: Batterij oplader voor in de auto

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Je moet opletten dat je niet zomaar die goedkope rommel van Amazon of andere aanbieders koopt. De NL consumentenbond waarschuwt voor de niet merk gebonden opladers daar er dure SmartPhones mee zijn opgeblazen door kortsluiting in die goedkope opladers. Ik zou een niet camera gebonden oplader ook nooit aan een camera aansluiten. Bij losse accu's kun je dat risico wel lopen maar dan wel onder toezicht of op een plaats waar niet je huis in de fik kan vliegen wanneer zo'n accu explodeert.
            Met alle respect, maar Bundlestar en Patona horen bij relatief gerenommeerde merken als het gaat om alternatieve laders en accu's...
            Ik heb zelf zo'n patona 4-in-1 lader die ik veelal gebruik in mijn wagen voor opdrachten en is voor mij ideaal.

            PS. De link van Bol.com die u aangaf is ook van een 3de partij en zelfs identiek aan de laders van Patona/Bundlestar.

            Mijn vraag naar de topicstarter blijft wel onbeantwoord, om welk type batterij gaat het nu, want mensen hebben nu al laders aangeduid voor de NP-W126, maar ook de NP-80 & NP-100, dus pas op!
            Nikon D300 & een beetje glas...
            Iets kleiners als carry everywhere

            Comment


            • #21
              Re: Batterij oplader voor in de auto

              Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
              Met alle respect, maar Bundlestar en Patona horen bij relatief gerenommeerde merken als het gaat om alternatieve laders en accu's...
              Ik heb zelf zo'n patona 4-in-1 lader die ik veelal gebruik in mijn wagen voor opdrachten en is voor mij ideaal.

              PS. De link van Bol.com die u aangaf is ook van een 3de partij en zelfs identiek aan de laders van Patona/Bundlestar.

              Mijn vraag naar de topicstarter blijft wel onbeantwoord, om welk type batterij gaat het nu, want mensen hebben nu al laders aangeduid voor de NP-W126, maar ook de NP-80 & NP-100, dus pas op!
              Het is idd de NP W126

              Mvg
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #22
                Re: Batterij oplader voor in de auto

                Oorspronkelijk geplaatst door Infernoken Bekijk bericht
                Met alle respect, maar Bundlestar en Patona horen bij relatief gerenommeerde merken als het gaat om alternatieve laders en accu's...
                Ik heb zelf zo'n patona 4-in-1 lader die ik veelal gebruik in mijn wagen voor opdrachten en is voor mij ideaal.

                PS. De link van Bol.com die u aangaf is ook van een 3de partij en zelfs identiek aan de laders van Patona/Bundlestar.

                Mijn vraag naar de topicstarter blijft wel onbeantwoord, om welk type batterij gaat het nu, want mensen hebben nu al laders aangeduid voor de NP-W126, maar ook de NP-80 & NP-100, dus pas op!
                Het feit dat ik antwoord geef door middel van een link op een vraag van TS naar laders wil niet zeggen dat die laders en of accu's veilig zijn.
                Mocht uw telefoon of camera defect raken door kortsluiting of een foute spanning door een niet originele lader/net-adapter of accu's dan kunt u elke aanspraak op garantie vergeten.

                Comment


                • #23
                  Re: Batterij oplader voor in de auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Het feit dat ik antwoord geef door middel van een link op een vraag van TS naar laders wil niet zeggen dat die laders en of accu's veilig zijn.
                  Mocht uw telefoon of camera defect raken door kortsluiting of een foute spanning door een niet originele lader/net-adapter of accu's dan kunt u elke aanspraak op garantie vergeten.
                  Daar geef ik u gelijk in...
                  Maar inderdaad, aangezien het hier over externe laders gaat is het risico aan de body nihil.

                  Dus, ik laat het nu aan mel7 over om een keuze te maken...
                  Nikon D300 & een beetje glas...
                  Iets kleiners als carry everywhere

                  Comment


                  • #24
                    Re: Batterij oplader voor in de auto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Het feit dat ik antwoord geef door middel van een link op een vraag van TS naar laders wil niet zeggen dat die laders en of accu's veilig zijn.
                    Mocht uw telefoon of camera defect raken door kortsluiting of een foute spanning door een niet originele lader/net-adapter of accu's dan kunt u elke aanspraak op garantie vergeten.
                    Bij de meeste camera's wordt de accu gelukkig nog buiten de camera geladen (bij de meeste Smartphones is de accu vast ingebouwd, en dan blijft er niet veel van over als er wat misloopt tijdens het laden).
                    Tot nu toe heb ik nog altijd niet veel gelezen over camera-accu's die in brand vliegen, en dat geldt ook voor de niet-originele accu's.
                    Het meeste risico loop je tijdens het laden van een lithium-ion accu, tijdens het ontladen gaat het niet gemakkelijk mis, tenzij de accu te warm wordt door overbelasting of kortsluiting.
                    In de meeste camera-accu's zitten nog altijd ronde cellen, die zijn ook een heel stuk minder gevoelig voor defecten dan de platte lithium-polymeer accu's (die zijn veel gevoeliger voor beschadiging, en ze blazen gemakkelijk op door gasvorming, als dat gebeurt, dan wordt het risico op brand erg groot).

                    Ik zeg niet dat er nooit iets fout zou kunnen gaan met camera-accu's, maar het risico is wel kleiner dan bij smartphones waarbij er tegenwoordig accu's met een heel grote capaciteit in een zo plat mogelijke smartphone wordt gepropt.
                    En je mag een defecte camera nooit inleveren met een niet-originele accu, want dan steken ze het gegarandeerd op de accu (ook al heeft die er niets mee te maken) en krijg je nooit garantie (geef ze geen reden om onder de garantie uit te komen...).

                    Laders die onbelast in het stopcontact blijven zitten zijn naar het schijnt tegenwoordig de meest voorkomende oorzaak van woningbranden (volgens de instructeur "kleine blusmiddelen" waarvan ik samen met een paar collega's onlangs een opleiding hebben gehad).
                    Koppel de lader daarom ook zo snel mogelijk af als het apparaat of de accu geladen is (als die niet meer laadt omdat de accu geladen is, dan is de lader ook onbelast).
                    Maar ook Gsm's en smartphones die geladen worden op een plaats waar de warmte niet goed weg kan (in een zetel, onder een deken of kussen...) zorgen voor brandgevaar.
                    Als de accu te warm wordt tijdens het laden, dan kan die ook in brand vliegen (lithium-ion accu's laden doe je best op een harde ondergrond die dan ook nog liefst onbrandbaar is, en er mag ook geen brandbaar materiaal in de buurt liggen).
                    Normaalgezien zou je lithium-ion alleen maar mogen laden op een plaats waar je die in het oog kan houden, dan kan je misschien nog op tijd ingrijpen als er wat mis gaat.
                    Een beginnend brandje is gewoonlijk nog te blussen, op voorwaarde dat je snel reageert, als je niet in de buurt bent, dan ben je zeker te laat, en zal de brandweer er aan te pas komen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Batterij oplader voor in de auto

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij de meeste camera's wordt de accu gelukkig nog buiten de camera geladen (bij de meeste Smartphones is de accu vast ingebouwd, en dan blijft er niet veel van over als er wat misloopt tijdens het laden).
                      Tot nu toe heb ik nog altijd niet veel gelezen over camera-accu's die in brand vliegen, en dat geldt ook voor de niet-originele accu's.
                      Het meeste risico loop je tijdens het laden van een lithium-ion accu, tijdens het ontladen gaat het niet gemakkelijk mis, tenzij de accu te warm wordt door overbelasting of kortsluiting.
                      In de meeste camera-accu's zitten nog altijd ronde cellen, die zijn ook een heel stuk minder gevoelig voor defecten dan de platte lithium-polymeer accu's (die zijn veel gevoeliger voor beschadiging, en ze blazen gemakkelijk op door gasvorming, als dat gebeurt, dan wordt het risico op brand erg groot)....
                      Dat klopt Bart bij accu's die buiten de camera opgeladen worden zal het brand risico bij een defect laag zijn.
                      Met telefoons blijkt het nogal eens mis te gaan bij gebruik van namaak usb opladers: https://kassa.vara.nl/nieuws/24-tele...losie-of-schok
                      Last edited by Eenbes; 24 mei 2017, 16:08. Reden: Quote verbeterd

                      Comment


                      • #26
                        Re: Batterij oplader voor in de auto

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Een originele Canon lader voor de accu van een 5D MKIII die op 12V werkt kost zo'n 165 euro,
                        Dit is dan ook een niche markt. Beter zou zijn a!s de transformatie buiten de oplader zich bevind. Dan kan afhankelijk van het land een transformator worden geleverd. En kan het wellicht goedkoper
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #27
                          Re: Batterij oplader voor in de auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          Dit is dan ook een niche markt. Beter zou zijn a!s de transformatie buiten de oplader zich bevind. Dan kan afhankelijk van het land een transformator worden geleverd. En kan het wellicht goedkoper
                          Het kan inderdaad geen enkel probleem zijn om zo'n lader te maken met een 12V DC ingang, en dan kunnen ze er gewoon een adaptertje bijleveren die compatibel is met de stopcontacten in het land waar die verkocht wordt.
                          Maar de totale kostprijs zal dan net iets hoger zijn (2 aparte apparaten zijn duurder dan 1 dat hetzelfde kan dan de 2 samen), en dat wordt dan vermenigvuldigd met het aantal dat er uiteindelijk zal worden geproduceerd.
                          Een paar euro per stuk (of zelfs een paar cent) wordt op die manier een veel groter bedrag, en dat gaat dan van de totale winstmarge af, en net die winstmarge proberen ze toch zo hoog mogelijk te houden.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Batterij oplader voor in de auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                            Beste mensen.

                            ik ben van plan om naar IJsland te reizen.
                            Om onder andere budgettaire redenen overweeg ik om met de tent te gaan maar dan komt natuurlijk het probleem van hoe mijn Fuji batterijen op te laden.
                            Iemand ervaring hiermee ?

                            ik hoor het graag

                            Mvg
                            Een draadje om te volgen voor U mel7 KLIK

                            Comment


                            • #29
                              Re: Batterij oplader voor in de auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Een draadje om te volgen voor U mel7 KLIK
                              Muchos gracias
                              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                              www.ginodepreter.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Batterij oplader voor in de auto

                                Bekijk dit eens even, de Jupio Single Charger met verwisselbare batterijadapters

                                Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X