Hoi,
Ik heb 2 statieven, 1 die al wat jaren gezien heeft en een gloednieuwe.
Nu begin ik te twijfelen aan de aankoop van mijn nieuwe.
Mijn oudje is een Manfrotto 190 DB met Manfrotto 141RC kop.
Dat is een kop met 3 "handvaten" om vast te zetten.
Ik ben hier zeer tevreden van geweest, bleef zeer stabiel staan.
Nu zijn we enkele jaren verder en ik wil vereenvoudigen, qua camera en statief.
Zo heb ik mijn SLR vervangen door een compact camera met zeer sterke zoom.
Ook mijn statief wilde ik vervangen en ik heb een Manfrotto Compact Action gekocht.
De reden om die aan te kopen was omdat hij veel lichter is en ik die gemakkelijker en sneller kan meenemen in het veld.
Ook de joystick ipv 3 "handvaten" interesseerde, denkende dat dat sneller werkt.
Maar hij stelt me redelijk teleur en ik vroeg me af of het aan mij ligt of het echt een probleem is.
De kop blijft niet op zijn plek staan als ik hem vast zet (het heeft een scroll-wheel locking mechanisme).
Als ik hem in een bepaalde positie zet, blijft hij lichtjes bewegen en moet ik hem vasthouden.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, daar ikzelf natuurlijk lichtjes beweeg.
Aangezien ik vooral sterke zoom en macro doe, waarbij de camera best zeer stil staat, is dit een probleem.
Weet iemand of hier iets aan te doen is, ik iets mis doe of dit een gekend probleem is van dit statief?
En indien dit een gekend probleem is, kan ik misschien mijn 3-wegskop op het compact statief zetten of niet?
Alvast bedankt!
Blacky
Ik heb 2 statieven, 1 die al wat jaren gezien heeft en een gloednieuwe.
Nu begin ik te twijfelen aan de aankoop van mijn nieuwe.
Mijn oudje is een Manfrotto 190 DB met Manfrotto 141RC kop.
Dat is een kop met 3 "handvaten" om vast te zetten.
Ik ben hier zeer tevreden van geweest, bleef zeer stabiel staan.
Nu zijn we enkele jaren verder en ik wil vereenvoudigen, qua camera en statief.
Zo heb ik mijn SLR vervangen door een compact camera met zeer sterke zoom.
Ook mijn statief wilde ik vervangen en ik heb een Manfrotto Compact Action gekocht.
De reden om die aan te kopen was omdat hij veel lichter is en ik die gemakkelijker en sneller kan meenemen in het veld.
Ook de joystick ipv 3 "handvaten" interesseerde, denkende dat dat sneller werkt.
Maar hij stelt me redelijk teleur en ik vroeg me af of het aan mij ligt of het echt een probleem is.
De kop blijft niet op zijn plek staan als ik hem vast zet (het heeft een scroll-wheel locking mechanisme).
Als ik hem in een bepaalde positie zet, blijft hij lichtjes bewegen en moet ik hem vasthouden.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling, daar ikzelf natuurlijk lichtjes beweeg.
Aangezien ik vooral sterke zoom en macro doe, waarbij de camera best zeer stil staat, is dit een probleem.
Weet iemand of hier iets aan te doen is, ik iets mis doe of dit een gekend probleem is van dit statief?
En indien dit een gekend probleem is, kan ik misschien mijn 3-wegskop op het compact statief zetten of niet?
Alvast bedankt!
Blacky
Comment