Ik heb recent een camranger voor mijn Canon 6D gekocht.
Nu is het zo dat het me tot nu toe nog niet is gelukt om het camerabeeld op mijn ipad/telefoon te bekijken (liveview). Ik krijg dan de volgende melding op de camranger app "No connection between Camranger and camera. Will try periodic connection attemps".
Dit betekent dus dat er een verbindingsprobleem is tussen tussen de camranger en de Canon 6D. Dit is ook zichtbaar aan de lichtjes die dienen te branden. Zo branden er maar twee ipv drie.
1 voor aan/uit en 2 voor wifi, de derde die de verbinding aangeeft tussen de camranger en de camera brandt niet.
In de handleiding wordt er aangegeven er sprake kan zijn van een defecte usb kabel. Ik heb inmiddel al drie verschillende usb kabels geprobeerd en het probleem is nog niet verholpen.
De wifi van de 6D staat gewoon aan. De wifi van de camranger werkt gewoon en de accu's zijn vol geladen.
Heeft iemand soortgelijk probleem gehad? Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Alvast bedankt!
Nu is het zo dat het me tot nu toe nog niet is gelukt om het camerabeeld op mijn ipad/telefoon te bekijken (liveview). Ik krijg dan de volgende melding op de camranger app "No connection between Camranger and camera. Will try periodic connection attemps".
Dit betekent dus dat er een verbindingsprobleem is tussen tussen de camranger en de Canon 6D. Dit is ook zichtbaar aan de lichtjes die dienen te branden. Zo branden er maar twee ipv drie.
1 voor aan/uit en 2 voor wifi, de derde die de verbinding aangeeft tussen de camranger en de camera brandt niet.
In de handleiding wordt er aangegeven er sprake kan zijn van een defecte usb kabel. Ik heb inmiddel al drie verschillende usb kabels geprobeerd en het probleem is nog niet verholpen.
De wifi van de 6D staat gewoon aan. De wifi van de camranger werkt gewoon en de accu's zijn vol geladen.
Heeft iemand soortgelijk probleem gehad? Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Alvast bedankt!
Comment