Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Alles hangt er van af wat je van je flits verlangt. Lees je wat in over fotograferen met flits zodat je weet wat je nu en eventueel later wil.
Vergelijk eens de verschillende modellen van bvb. Metz Mecablitz.
Yongnuo maakt dan weer al jaren ook zeer goedkope flitsen van een zeer degelijke kwaliteit.
Voor 70€ heb je al een flits (zonder TTL, dus eigenlijk bedoeld als 2de off-camera flits).
heb me sinds vandaag al iets wat verdiept in de externe flits. Maar ben er niet helemaal uit met bepaalde afkortingen. je ziet af en toe de benaming TTL en de variabels in nummers. Maar wat die betekenen heb ik bij god geen benul iemand een verduidelijking wat dit wil zeggen?
Mooi voorbeeld van een non-conformist op een non-conformistische wijze.
Mjah, ik heb zelf 6 yonguo flitsers, maar als ik dan toch eens on-camera Flash doe, dan is dat toch ook een Nikon sb-700...
Werkt altijd perfect en voor binnen is ie krachtig genoeg.
Ik zou voor een on-camera flitser ook zeker voor kwaliteit gaan.
Nikon SB-700 en SB-900 zijn kwalitatief top, maar mijn Metz 44-1 was 40% goedkoper en heeft me nog niet teleurgesteld.
(ik heb dan ook nog niet met een Nikon flash gewerkt )
Comment