Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke UV filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welke UV filter?

    Haida protect filter bij amazon.de
    Dat glas lijkt mij helderder dan alle andere filters en de prijs is echt redelijk.


    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

    Comment


    • #17
      Re: welke UV filter?

      Ik lees alleen over filters waar stenen tegen komen bij de motorcross en zie nooit berichten van verwonde ogen of gezichten op maandag in de krant en er zijn meer mensen zonder camera rond een circuit........
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: welke UV filter?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik lees alleen over filters waar stenen tegen komen bij de motorcross en zie nooit berichten van verwonde ogen of gezichten op maandag in de krant en er zijn meer mensen zonder camera rond een circuit........
        Ik geloof wel dat het risico bij motorcross groter is van rondvliegende deeltjes, maar ik denk dat normaal gesproken de kans groter is dat je de hoofdprijs van de lotto wint dan dat je een steentje tegen je lens krijgt.
        Mij is het in die vijftig dat ik bijna dagelijks fotografeer nog nooit overkomen en de lotto zal ik ook nooit winnen: want ik gok niet.

        Comment


        • #19
          Re: welke UV filter?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik lees alleen over filters waar stenen tegen komen bij de motorcross en zie nooit berichten van verwonde ogen of gezichten op maandag in de krant en er zijn meer mensen zonder camera rond een circuit........
          Ik zou liever te horen krijgen hoe er zoveel lensen aan krassen op het frontelement komen ... die hebben dan allemaal de lotto gewonnen ?

          Ik moet echt ook op de lotto gaan spelen !

          Het maakt weinig uit hoe het gebeurd, maar ongelukjes gebeuren.
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #20
            Re: welke UV filter?

            Is het ook niet zo, heb je het geld ervoor liggen om een reparatie van de/nieuwe lens te bekostigen. Zo ja, dan kun je makkelijker het risico dragen voor het ultieme kwaliteit. Kun je dat niet of wil je dat niet, dan plaats je er beter een filter erop.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment

            Working...
            X