Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor Sony A6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: flitser voor Sony A6000

    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Uiteraard moet die HVL-F42AM werken op een A6000 - met het sony convertorvoetje werkt dat. En idd. TTL en HSS zouden moeten werken.

    De flitstechnologie van de a6000 = die van een a77II, A58 enz... - gezien de hvl-f42AM werkt op de a77II, a58, a68 - zal dat op de a6000 ook werken (mits je de voet aanpast).

    Wireless flashen is wat anders - iets complexer - vooral omdat bepaalde flashes niet altijd functioneren als master-flas om de rest aan te sturen, sommige flashes werken vb. enkel op ch1 als slave of master. Heb ergens een tabel in 'mn archiefje zitten - ik denk gevonden via dyxum.

    Hier staat een voorbeeldje: http://photography.ashernetwork.com/...vl-f32m-flash/

    Google, dyxum, en vele andere sony-fora zijn uw vrienden... Wireless de flash doen afgaan zoals op de oude K-M's en Sony alpha's kan (met de ingebouwde flits in het toestel) werkt blijbkaar niet op de a6000, dan moet je er eentje op prikken. Er staat denk ik veel info over die problematiek online - en anders raad ik aan om zeker eens te kijken naar de boeken van een zekere mr. Friedman over de alpha's en de a6000. Daarin beschrijft ie ook de flitssystemen van Sony.

    sukses alvast.
    Dank je, ik ga me even goed inlezen
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment

    Working...
    X