Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke studioflitser?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke studioflitser?

    @buurmanbert
    Bwah, ik zeg zeker niet dat Elinchrom rommel is hoor, dat zal zeker degelijk materiaal zijn. Maar de ELC valt al af omdat ik er een zeer negatieve review over heb gelezen op fstoppers. De BRX lijkt me het meeste aan te sluiten bij wat ik zoek. Echter, de flitsduur is 1/2400, terwijl de Jinbei DPL 1/3500 heeft en de HD zelfs 1/8000. De recycletijd van de BRX ligt op 0,4 en die van de DPL 0,2. In de meeste omstandigheden ga ik het verschil niet merken, maar wanneer ik continu shoot, aan 6fps, bijvoorbeeld om een haarbeweging vast te leggen, gaat dat wel een verschil maken voor mij. En de DPL's kosten dan zowat de helft van de BRX, plus jinbei werkt met de bowens koppeling, waardoor ik geen conversiestukken ga moeten kopen voor al mijn modifiers. Daarom dat voor mij Elinchrom wat afvalt. Zeer jammer, want die skyport lijkt me inderdaad zalig om mee te werken.

    De profoto was het eerste waar ik naar gekeken heb, wat me daar tegensteekt is dat je maar 220 flitsen op full power er uit haalt, terwijl dat bij de Jinbei HD op 500 ligt. (uiteraard is dat in de realiteit het dubbele, aangezien je nooit constant op full power werkt).

    De Phottix Indra geniet inderdaad nog mijn voorkeur, vooral omdat die zowel op netstroom als op batterij kan. De flitsduratie is ook nog sneller (1/15000) en hij heeft TTL. Maar die kost dan ook 1600 euro per flitskop. En op zich kan ik er me zo wel 4 veroorloven, maar nu ik weet dat TTL niet zo'n grote meerwaarde is, vind ik het het niet echt waard om zoveel extra te gaan uitgeven, terwijl die Jinbei ook goed genoeg is. Dan steek ik het verschil liever in een nieuwe lens of een nieuwe body ofzo.

    Bedankt voor het opzoekwerk van de Jinbei. HSS is voor mij idd wel een must als ik buiten ga werken, daar wil ik best wel extra voor betalen. Als dat op de Jinbei HD zit, dan denk ik dat mijn keuze hierbij gemaakt is. :-) Nu alleen nog hopen dat de Phottix Odin gebruikt kan worden als aansturing. Lijkt me nog een goed alternatief voor de Skyport HSS.
    http://www.dennisclaes.be

    Comment


    • #17
      Re: Welke studioflitser?

      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


      Veel succes ermee alvast.

      Comment

      Working...
      X