Beste forumleden,
Zit met een nogal vervelend probleem in verband met mijn fotomateriaal.
Heb volgend MANFROTTO materiaal:
1. Statief 055CX CF
2. Balhoofd MAX PRO - 3W
3. Monopod 681B
4. Balhoofd MXHPRO-BHQ2
5. L-Bracket Q5 MS050M4 Q2
Verder nog een extra batterijgrip van NIKON (B-D12)
Gebruik ik 1en 2, dan zit fototoestel muurvast in balhoofd.
Gebruik ik 3 en 4 dan zit het eveneens muurvast.
Maar om de L-bracket te kunnen gebruiken, diende ik ook de batterijgrip van NIKON aan te schaffen.
Indien ik nu de camera met L-bracket op de respectievelijke balhoofden klik, zit het toestel wankel. Het is onmogelijk om alles muurvast te krijgen.
Het lijkt net of de meegeleverde plaatjes bij de L-bracket net iets te smal of iets te klein zijn.
Zelfs met het blote oog kun je zien dat de meegeleverde plaatjes bij 2 en 4 veel robuuster zijn.
Zijn er nog mensen onder jullie die dit fenomeen kennen of gekend hebben?
En welke oplossing hadden jullie er voor.
L bracket en batterijgrip zijn nog maar enkele maanden oud. Dus veronderstel nog wel in garantie.
Vriendelijke groeten,
jef
Zit met een nogal vervelend probleem in verband met mijn fotomateriaal.
Heb volgend MANFROTTO materiaal:
1. Statief 055CX CF
2. Balhoofd MAX PRO - 3W
3. Monopod 681B
4. Balhoofd MXHPRO-BHQ2
5. L-Bracket Q5 MS050M4 Q2
Verder nog een extra batterijgrip van NIKON (B-D12)
Gebruik ik 1en 2, dan zit fototoestel muurvast in balhoofd.
Gebruik ik 3 en 4 dan zit het eveneens muurvast.
Maar om de L-bracket te kunnen gebruiken, diende ik ook de batterijgrip van NIKON aan te schaffen.
Indien ik nu de camera met L-bracket op de respectievelijke balhoofden klik, zit het toestel wankel. Het is onmogelijk om alles muurvast te krijgen.
Het lijkt net of de meegeleverde plaatjes bij de L-bracket net iets te smal of iets te klein zijn.
Zelfs met het blote oog kun je zien dat de meegeleverde plaatjes bij 2 en 4 veel robuuster zijn.
Zijn er nog mensen onder jullie die dit fenomeen kennen of gekend hebben?
En welke oplossing hadden jullie er voor.
L bracket en batterijgrip zijn nog maar enkele maanden oud. Dus veronderstel nog wel in garantie.
Vriendelijke groeten,
jef