In maart vertrek ik voor 22 dagen naar zuid-afrika, het betreft een groepreis van johannesburg tot kaapstad.. We doen veel reservaten aan, maar ook de Pretoria watervallen.
Qua camera's ben ik er al wel redelijk uit:
D300s Als main camera
D90 als backup camera
Sigma 17-50 f/2.8
Nikon 70-300 f/3.5/4.5 VRII
*Bresser verrekijker
Thuis of in de koffer blijft waarschijnlijk:
Sigma 12-24 f/3.5/4.5
Nikon 35mm f/1.8
SB600 flitser
De kans is groot dat ik de d300s voorzien van de allround lens en op de D90 vast de telezoom zet.. Zodoende hoef ik ook niet veel te wisselen..
Waar ik dus echt niet uitkom is de cameratas... Normaliter reis ik nooit veel met mijn camera (of ik ga écht voor vakantiekiekjes en heb maar 1 camera bij). Mijn LowePro SlingShot 200AW is dan meer dan voldoende.. Voor Afrika lijkt me dit niet handig. Ik ben op zoek naar een groot genoege tas maar die niet te lomp is om heel de reis mee te nemen.
Welke tassen lijken jullie ideaal voor zo'n reis icm de apparatuur die ik mee wil sjouwen?
Ik hoor het graag, er zijn vast wat ervaringsdeskundige hier!
Qua camera's ben ik er al wel redelijk uit:
D300s Als main camera
D90 als backup camera
Sigma 17-50 f/2.8
Nikon 70-300 f/3.5/4.5 VRII
*Bresser verrekijker
Thuis of in de koffer blijft waarschijnlijk:
Sigma 12-24 f/3.5/4.5
Nikon 35mm f/1.8
SB600 flitser
De kans is groot dat ik de d300s voorzien van de allround lens en op de D90 vast de telezoom zet.. Zodoende hoef ik ook niet veel te wisselen..
Waar ik dus echt niet uitkom is de cameratas... Normaliter reis ik nooit veel met mijn camera (of ik ga écht voor vakantiekiekjes en heb maar 1 camera bij). Mijn LowePro SlingShot 200AW is dan meer dan voldoende.. Voor Afrika lijkt me dit niet handig. Ik ben op zoek naar een groot genoege tas maar die niet te lomp is om heel de reis mee te nemen.
Welke tassen lijken jullie ideaal voor zo'n reis icm de apparatuur die ik mee wil sjouwen?
Ik hoor het graag, er zijn vast wat ervaringsdeskundige hier!
Comment