Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag Info over een klein fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Graag Info over een klein fotostudio

    3 op 4 is krap maar doenbaar voor 1 persoon. 1 a 2 kinderen erbij moet lukken.
    Soms werk ik in huiskamers waar nog minder plaats is. Je moet dan wel proppen om het er allemaal in te krijgen.
    Afstand van 3 is mijn inziens net iets te krap. Dus ik zou opteren om diep en smal te gaan. Je wil je model ook wat van de achtergrond weg.
    Die flitsen gaan wat ruimte innemen opzij maar het is net doenbaar op 3 meter breed.
    Dus dan hou je een diepte over van 4 meter. En mijn inziens heb je die meer nodig.
    Vooral als je met die 50mm wil werken. Is een goed lensje trouwens. Maar 50mm heeft wat diepte nodig (zeker op croptoestellen)

    Zo zou ik starten.
    Nadien kan je eventueel een iets breder lens kopen maar ik ben daar geen fan van. Geeft geen juist beeld af bij portret.
    Somigen zijn gek van een 35mm bv maar ik heb zo mijn bedenkingen erbij. Veel is ook afhankelijk van de afstand tot je model.
    50 is een minimum zeg maar. Meeste gebruiken 85mm of 105mm. Ook veel die met een 70-200 werken.
    Met al die lenzen wordt je verplicht afstand te nemen van je model weg. En zo krijg je een juist beeld/perspectief. Bij 35mm is dat niet altijd zo. Je hebt al snel de neiging te dicht te komen.

    Comment


    • #17
      Re: Graag Info over een klein fotostudio

      Hallo iedereen,

      Afgaande op dit onderwerp zou ik ook graag beginnen met studiofotografie. Ik dacht aan een complete set, nl de Falcon Eyes SSK-3150D te kopen. Heeft iemand hier ervaring mee of neem ik toch beter iets anders?

      Comment

      Working...
      X