Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eye Fi SD kaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eye Fi SD kaartje

    Ik heb ondertussen mijn kaartje ontvangen en een en ander eens uitgeprobeerd.
    Alles lukt vrij goed... alleen ondervind ik inderdaad problemen met mijn internet verbinding sinds dat kaartje in huis is. Ik ben een echte leek op dit gebied.

    In heb nu in mijn desktop pc een wifi usb adapter zitten die zorgt dat mijn pc verbinding met het net kan maken. Zodra ik foto's ga maken valt mijn internet verbinding weg. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? Kan ik een tweede wifi adaptertje kopen om dit probleem te omzeilen? Ik lees hierboven iets van bios... was dat voor een beest? :-)

    Kan iemand me in dummie - taal uitleggen wat ik precies moet doen om én foto's te kunnen doorsturen én tegelijkertijd probleemloos te kunnen surfen?

    Heel erg bedankt!
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

    Comment


    • #17
      Re: Eye Fi SD kaartje

      Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
      taal uitleggen wat ik precies moet doen om én foto's te kunnen doorsturen én tegelijkertijd probleemloos te kunnen surfen?
      Een mailbox op je plank zetten en dan lekker gaan surfen, wel zorgen dat alles waterdicht is.....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Eye Fi SD kaartje

        Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
        Ik heb ondertussen mijn kaartje ontvangen en een en ander eens uitgeprobeerd.
        Alles lukt vrij goed... alleen ondervind ik inderdaad problemen met mijn internet verbinding sinds dat kaartje in huis is. Ik ben een echte leek op dit gebied.

        In heb nu in mijn desktop pc een wifi usb adapter zitten die zorgt dat mijn pc verbinding met het net kan maken. Zodra ik foto's ga maken valt mijn internet verbinding weg. Is dit normaal of doe ik iets verkeerd? Kan ik een tweede wifi adaptertje kopen om dit probleem te omzeilen? Ik lees hierboven iets van bios... was dat voor een beest? :-)

        Kan iemand me in dummie - taal uitleggen wat ik precies moet doen om én foto's te kunnen doorsturen én tegelijkertijd probleemloos te kunnen surfen?

        Heel erg bedankt!
        Je werkt dan in een thuis netwerk omgeving terwijl je je kaartje (softwarematig) hebt ingesteld om zijn eigen netwerk te maken ... dat geeft logischerwijze conflicten ... tegelijk met 1 apparaat op 2 wifi netwerken surfen lijkt mij vrij lastig tot onmogelijk.

        Ik moet opletten wat ik schrijf want ik gebruik de originel amerikaanse versie van het kaartje, toen Eye Fi Pro X2 dat mocht destijds niet in Europa verkocht worden (wellicht iets te straffe wifi signalen of zoiets).

        Je Mobi kaartje kan je ook in INFRASTRUCTURE mode zetten, dan zal het werken via je eigen thuisnetwerk en blijf je dus ook in verbinding met internet.

        Het 'lastige' is dat je om die instelling(en) aan te passen, je dus telkens je kaartje in de meegeleverde kaartlezer met je desktop windows pc moet gebruiken. (om de wijziging te doen, niet om er mee te werken achteraf)
        Ander lastig punt : met sommige smartphones lukt het niet om dan later op verplaatsing verbinding te maken met je eye fi kaart en moet je de INFRASTRUCTURE mode terug uitzetten (let wel : kan enkel door je kaartje in diens kaartlezer op je windows pc te gebruiken (of mac). Je moet wellicht ook op hun Cloud service ingelogd zijn.

        Op mijn kaartje en dus iets andere eye fi software werkt dat echter wel prima.
        Eigenlijk geef je dan je kaartje opdracht om EERST te kijken of het binnen bereik van jouw eye fi kaarjte een bestaande wifi verbinding is en dan zal het zo werken als je op die verbinding kan/mag inbreken. Is je wifi netwerk niet bereikbaar (op verplaatsing dus) dan zal je kaartje gewoon zijn eigen wifi opzetten en kan je met je smartphone, tablet of laptop daarmee verbinden. Wellicht lukt dat niet zo goed met de huidige software, dat moet je eens testen.

        Maar : je kan dus wel degelijk, via de instelling INFRASTRUCTURE mode, werken op je desktop computer via je eigen wifi netwerk en dus ook verbonden blijven met internet.





        Op die manier worden zelfs foto's die ik (of de kinderen) thuis met hun Ipad maken, ook automatisch overgezet op mijn desktop (via de cloud service). Niet altijd gewenst trouwens.

        PS. je hebt toch ook extra batterijen gekocht voor de camera, want zo'n eye fi kaartje dat begint foto's door te sturen zuipt energie (vandaar weer : tijdens een sessie best enkel maar jpg doorsturen)
        Last edited by Empe; 7 november 2015, 08:32.

        Comment


        • #19
          Re: Eye Fi SD kaartje

          video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden


          Op dit flmpje kan je zien dat wat mij lukt op de EyeFi Pro x2 kaart, ook werkt op de Mobi Pro kaart, ttz. INFRASTRUCTURE mode en het automatisch switchen naar ad-hoc mode op verplaatsing.
          Last edited by Empe; 7 november 2015, 08:37.

          Comment


          • #20
            Re: Eye Fi SD kaartje

            Zou het nu gelukt zijn ???

            Comment

            Working...
            X