Tijdens mijn newborn- of studioshoots maak ik gebruik van een lange usb kabel om de bestanden 'live' over te zetten naar mijn desktop zodat ik onmiddellijk een beter beeld krijg van de opname (scherpte, belichting, kleur,...). Ook voor de klanten is het fijn als ze een beetje mee kunnen volgen.
Maar die kabel is natuurlijk af en toe wel een beetje vervelend, ofwel trek je hem per ongeluk uit, of je kan erover vallen...
Daarom overweeg ik een Eye Fi kaartje aan te kopen voor deze fotosessies.
Ik wilde eerst even checken of er nog forumleden zijn die dit gebruiken en wat hun ervaringen zijn? Werkt dit zonder problemen en vrij vlot. Voorwaarde is wel dat ik RAW bestanden kan doorsturen, geen Jpegs.
Hoe lang duurt het ongeveer voor een zo'n RAW bestand wordt getoond op de pc? Werkt dit stabiel en zonder problemen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Maar die kabel is natuurlijk af en toe wel een beetje vervelend, ofwel trek je hem per ongeluk uit, of je kan erover vallen...
Daarom overweeg ik een Eye Fi kaartje aan te kopen voor deze fotosessies.
Ik wilde eerst even checken of er nog forumleden zijn die dit gebruiken en wat hun ervaringen zijn? Werkt dit zonder problemen en vrij vlot. Voorwaarde is wel dat ik RAW bestanden kan doorsturen, geen Jpegs.
Hoe lang duurt het ongeveer voor een zo'n RAW bestand wordt getoond op de pc? Werkt dit stabiel en zonder problemen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Comment