Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Draagriem

    Idd de belt holster, dan draag je het allemaal op je heup, en voel je het gewicht niet, ook handig als je je statief opzet en zo, zit niet in de weg en je botst minder vlug met je cam...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: Draagriem

      Hier ook de belt voor dslr. Je hebt ook een systeem dat je op je broekriem hangt maar dat is meer voor kleinere en lichtere systeemcamera's.

      Als ik me niet vergis was er een stand op de Imagingdays verleden jaar waar ze de Bgrip hadden.

      Niet twijfelen, doen. Als je het eens wil zien Peter .. Grimbergen is niet ver van Neder.
      Sony RX10 Mark IV
      nog een fijne dag verder!
      Guido

      Comment


      • #18
        Re: Draagriem

        Kocht verleden jaar een "Carryspeed"-riem. Perfect! Combineert uitstekend met een Lowenpro slingbag. Ideale reisgezellen.

        Grt, Bocl

        Comment


        • #19
          Re: Draagriem

          Ben wel eens geinteresseerd in die B-grip, Belt-hoster.
          Ik zie daar nu echt een D4s met een 28-300 op hangen, maar dat is mijn gedacht. Lukt dat met dergelijke combi ? En wordt dit niet spannen in de heup ?
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’ętre heureux

          Comment


          • #20
            Re: Draagriem

            Ik hang er een d800 met 24-70 f2.8 lens aan en wordt niks gewaar de eerste uren daarmee (2kg)
            Kantekening, het gebeurd ook niet veel dat hij uren op je zijde hangt
            D4s zal iets verder van de heup hangen door de grip, maar dat verschil zal je met alle draagsystemen hebben vermoed ik...

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #21
              Re: Draagriem

              Hier ook de carry speed. Ik heb gekozen voor de pro versie met iets wijdere strap.
              Heel comfortabel en heel netjes afgewerkt !

              Comment


              • #22
                Re: Draagriem

                En hoe werkt dit dan eigenlijk samen met statieven ? Meeste van die draagriemen gebruiken de tripod mount van de camera, maar ik heb altijd mijn snelkoppelplaatje van mijn statief opzetten en ik zou zo'n draagriem wel appreciëren als ik ook nog eens mijn statief bijheb (nu zet ik soms mijn camera op statief en leg 'k mijn statief over mijn schouder :P )
                Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                Comment


                • #23
                  Re: Draagriem

                  Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                  En hoe werkt dit dan eigenlijk samen met statieven ? Meeste van die draagriemen gebruiken de tripod mount van de camera, maar ik heb altijd mijn snelkoppelplaatje van mijn statief opzetten en ik zou zo'n draagriem wel appreciëren als ik ook nog eens mijn statief bijheb (nu zet ik soms mijn camera op statief en leg 'k mijn statief over mijn schouder :P )
                  B-grip heeft een universele adapter voor statiefkoppeling. Je koppelt dan eigenlijk wel 2 keer, wat mij ook niet ideaal lijkt...

                  Ik heb zelf meer interesse voor de accessoires van PeakDesign, maar daar heb ik het zoekwerk snel opgegeven toen bleek dat hun koppelplaatjes niet werken met mijn 3-way kop van Manfrotto. Arca-Swiss is geen probleem, maar een aantal recentere Manfrotto quick releases omsluiten het plaatje langs alle zijden, waardoor die van PeakDesign niet meer passen En om daarvoor nu ook nog eens een Arca-Swiss snelkoppeling voor Manfrotto bij te kopen...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Draagriem

                    Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                    En hoe werkt dit dan eigenlijk samen met statieven ? Meeste van die draagriemen gebruiken de tripod mount van de camera, maar ik heb altijd mijn snelkoppelplaatje van mijn statief opzetten en ik zou zo'n draagriem wel appreciëren als ik ook nog eens mijn statief bijheb (nu zet ik soms mijn camera op statief en leg 'k mijn statief over mijn schouder :P )
                    Zoals hierboven gezegd. De base plate van de Carry Speed is voorzien van 6 gaten om een statiefplaatje aan te bevestigen. Maar de baseplate zelf is arca swiss compatibel. Ik kan dus gewoon de baseplate van de strap rechtstreeks monteren op mijn Sirui balhoofd.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Draagriem

                      Misschien heel gek maar ik gebruik géén camerariemen. Ik hou mijn camera gewoon vast :-)
                      Wanneer ik met 2 camera's werk hang ik eentje aan een spiderholster maar dat is met de fuji's. Met mijn d800 gebruik ik noch in de studio, noch op reportage een riem. Ik vind die dingen "wreed lastig in de weg zitten".
                      Nu moet ik wel zeggen dat ik een schoudertas gebruik waar ik mijn camera zo in kan wegsteken als ik hem even niet gebruik.
                      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                      Comment


                      • #26
                        Re: Draagriem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        B-grip heeft een universele adapter voor statiefkoppeling. Je koppelt dan eigenlijk wel 2 keer, wat mij ook niet ideaal lijkt...
                        Nog niet nadelig gevonden. De koppelingsplaat is gewoon op mijn statiefkop geschroefd, en de B-griphouder op de camera. Die houder heeft zelfs een uitklapbaar stukje zodat je camera vlak staat op een tafel, en niet schuin op de lens gaat steunen. Ik gebruik die dus soms ook wel als 'ministatief' om vanop een tafel, muur enz te fotograferen.
                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

                        Comment


                        • #27
                          Re: Draagriem

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                          Nog niet nadelig gevonden. De koppelingsplaat is gewoon op mijn statiefkop geschroefd, en de B-griphouder op de camera. Die houder heeft zelfs een uitklapbaar stukje zodat je camera vlak staat op een tafel, en niet schuin op de lens gaat steunen. Ik gebruik die dus soms ook wel als 'ministatief' om vanop een tafel, muur enz te fotograferen.
                          Dus dan gebruik je de B-grip adapter rechtstreeks op je statiefkop, ter vervanging van het quick-release systeem dat de fabrikant normaal op de kop zou monteren? Dat kan - ik ken er nog zo. Ik denk niet dat ik dat bij mijn 3-way head zou kunnen doen, maar bij balhoofden is de hele quick release vaak wel verwijderbaar. Als ik dit systeem op mijn statief zou willen gebruiken, zou ik wellicht de B-grip adapter op de quick release plate van mijn statief moeten bevestigen.

                          Goed idee trouwens van dat ministatief
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Draagriem

                            Met de EVO Statiefadapter TA kunt u elk statief van elk merk voorzien van de b-grip EVO aansluiting. Gewoon de EVO Statiefadapter TA op het statief schroeven (laat de QRP van het statief op het statief zitten) en u kunt uw camera er op klikken.

                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

                            Comment

                            Working...
                            X