Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

    Zowieso, de kwaliteit van de print is minderwaardig. Echter, zolang je iets abstract gebruikt, zoals een stenen muur, en niet een foto van de binnenkant van een villa ofzo, zijn ze zeker bruikbaar. Het enige probleem blijft die plooien ... Ik heb ze nu een paar dagen lang opgerold gelaten, maar de plooien zitten er nog steeds duidelijk in. Ik heb er ook één helemaal nat gemaakt en laten drogen, maar ook dat helpt niet. "gewoon" strijken gaat niet omdat het een te groot oppervlak is, met de kleintjes zal dat wel gaan.
    http://www.dennisclaes.be

    Comment


    • #32
      Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

      Nat oprollen heb ik ergens gelezen.
      ...leeg...

      Comment


      • #33
        Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

        Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
        Zowieso, de kwaliteit van de print is minderwaardig. Echter, zolang je iets abstract gebruikt, zoals een stenen muur, en niet een foto van de binnenkant van een villa ofzo, zijn ze zeker bruikbaar. Het enige probleem blijft die plooien ... Ik heb ze nu een paar dagen lang opgerold gelaten, maar de plooien zitten er nog steeds duidelijk in. Ik heb er ook één helemaal nat gemaakt en laten drogen, maar ook dat helpt niet. "gewoon" strijken gaat niet omdat het een te groot oppervlak is, met de kleintjes zal dat wel gaan.
        Met zo'n doek naar zo'n wassalon gaan met een strijkrol ?

        Soms wil ik mooi gladde lakens en zie ik er tegenop om dat thuis te doen met een strijkijzer, dan rij ik even naar zo'n wasserette met nog wat licht vochtige lakens.

        Wel eens testen of de inkt niet afgaat als er wat stoom doorgaat anders is de strijkrol geverfd. Dan is het ofwel verzekering ofwel heel hard weglopen ...

        Maar ik heb ook al eens gladde gordijnen totaal verrimpeld gekregen door zo'n strijkrol ... wellicht wat teveel plastiek in de stof ..
        Last edited by Empe; 4 oktober 2015, 09:42.

        Comment


        • #34
          Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

          Nat oprollen lijkt me geen goed idee, ik vrees dat dat gaat schimmelen. Wassalon is misschien een optie, maar toch ook niet voor de hand liggend denk ik als je zo'n grote achtergrond hebt. Het volgende dat ik nu ga proberen is om het te stomen. Ik kan het niet echt strijken, omdat het oppervlak te groot is, maar misschien dat ik 'm gewoon kan ophangen en er stoom op blazen, dat dat al helpt ... It's a long shot.

          Zowieso, Lieven, mocht je succes hebben met het nat oprollen, dan hoor ik het graag. ;-)
          http://www.dennisclaes.be

          Comment


          • #35
            Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

            Zoooo groot zijn die chinese achtergronden toch niet ? De meeste lakens thuis zijn groter, hoeslakens misschien iets kleiner.

            Zoiets zoeken in je buurt : http://www.wassalon.com/cms/index.php

            2,50 m. breed ...

            Spuitbus meenemen met gedistilleerd water en je stoomt (bijna toch) je achtergrond.
            Last edited by Empe; 4 oktober 2015, 12:13.

            Comment


            • #36
              Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

              De grootte kan je zelf bepalen, ze verkopen er van 1X1,25 meter, maar ik ben zo slim geweest om er één te kopen van 3 X 6 meter. :-)
              http://www.dennisclaes.be

              Comment


              • #37
                Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

                Eergisteren mijn eerste shoot gehad met één van de vinyl achtergronden die ik gekocht had. Ik geloof dat deze 32 euro gekost heeft. De plooien heb ik er nooit uitgekregen, maar eigenlijk valt dat best wel mee in photoshop. Healing brush, links puntje zetten, shift ingedrukt houden, rechts puntje zetten en je hebt een perfect horizontale lijn die de plooi wegwerkt. Heb ik zo'n 6 keren moeten herhalen, kostte me nog geen 30 seconden.

                De print, zoals je ziet, is ook zeker kwalitatief. Hij is wel bewerkt om hem meer contrast te geven.

                Het enige probleem, zeker met die zetel er op, is het feit dat de ondergrond makkelijk verschuift als er een model op poseert, met plooien tot gevolg. De zetel "klemde" die plooien dan vast en we kregen ze er niet uit, tenzij we om de 3 foto's het zeteltje er af zouden halen, alles terug recht zetten en het zeteltje er terug op zetten.

                Ik hoopte het in photoshop op te lossen, maar de plooien waren te complex om weg te werken. Eerder "damage control".

                Ondanks alles ben ik wel heel tevreden met het resultaat.





                Last edited by Laurens; 7 juni 2018, 19:20. Reden: Naam model verwijderd
                http://www.dennisclaes.be

                Comment


                • #38
                  Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

                  Heb een paar weken geleden verschillende achtergronden besteld bij fotoachtergronden.nl. Een paar effen en 2 met print, om te beginnen.
                  Omdat ik geen standaard maten wilde heb ik eerst andere maten opgegeven en daar de prijs van gevraagd. dezelfde dag nog de prijzen doorgekregen.
                  Heb mij direct 3 achtergronden besteld en eentje voor op de grond. De achtergronden zijn zelfs 5 meter lang.
                  Een week nadien geleverd. Mooi op de dag dat we afgesproken hadden. Ben heel blij van de kwaliteit.
                  Ik heb mij op de breedte dan aluminium buizen laten zagen en daar de doeken op vastgekleefd.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

                    geen probleem hoor bij aliexpress .... het enige nadeel is dat je er een tijdje moet op wachten ... heb al verschillend "items" besteld via dit medium ..... en tot nu toe nog geen probleem ondervonden ... dus go for it...

                    mvg
                    [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

                      Ik heb ondertussen ook een paar besteld via ali. Deze zijn mooi maar alleen de vouwlijnen krijg ik er niet uit.
                      Ondertussen heb ik dit al nat gemaakt en opgespannen, gestreken maar niets helpt. Niemand anders last van de vouwen?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Iemand ervaring met vinyl foto achtergronden?

                        Ik gebruik ze ondertussen 2 jaren. De plooien kan je er het beste uit stomen. NIET strijken! Want dan strijk je er juist kleine plooitjes in.

                        Ik hang m gewoon op en ik ga er met een stoomstrijkijzer over. Je krijgt de plooien nooit 100% weg, maar zolang je een donkere achtergrond hebt, valt dat heel goed mee. Bij lichte achtergronden valt het te hard op.

                        De finishing touches doe je dan in photoshop.

                        Www.dennisclaes.be Zowat 80% van mijn foto's op mijn website zijn gemaakt met achtergronden van aliexpress.
                        http://www.dennisclaes.be

                        Comment

                        Working...
                        X