Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB-910 vs SB-800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SB-910 vs SB-800

aaaa owkay, ik had het dus over de 900 met de warmteproblemen.
    mijn vergissing.

Comment

Dit weekend toch voor de SB-910 gegaan. De komst van de eco-cheques maakte het gat in mijn zak wat kleiner :-)
      Ze hadden in de winkel wel nog een 2de hands SB-800 liggen voor 150 euro... Mmmmmm... als extra strobisme-flitser
      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
      Mijn fotoalbums

Comment

Als je goedkoop een SB-800 kan kopen zou ik niet twijfelen.
        Ik heb er intussen een 5 tal (allemaal 2e hands gekocht).
        Ik gebruik deze vooral voor strobistdoeleinden waar ik TTL wil gebruiken (en ook voor on-camera trouwens).
        Voor manueel werk gebruik ik SB-25 en SB-26 flitsen, deze zijn niet stuk te krijgen (en ik heb er al verschillende tegen de vlakte laten gaan).

De SB-800 is een compacte en robuuste flits.
        De SB-9x0 is veel groter (hoger) waardoor deze ook veel hoger op de swivel staat. de SB-800 is lager waardoor hij met de meeste swivels recht in het centrum van de paraplu schijnt.

De zoomkop dient enkel om het flitslicht te bundelen waardoor het wat verder reikt.
        De flits van een SB-800 gaat wat meer verspreid zijn dan de SB-910 wanneer je op 200 mm werkt.

Persoonlijk (en ook anderen zijn deze mening toegedaan)vind ik de SB-800 een van de beste flitsen die Nikon ooit gemaakt heeft.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
        X