Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schouderriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: schouderriem

    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
    Persoonlijk zou ik zo'n zware combinatie niet hangen aan iets dat ontworpen werd om ergens op te staan (nl. statief) en al zeker niet aan iets dat ergens indraait.
    1 een camera kun je ook hangen aan je statief als je laag bij de grond wil werken
    2 het statiefplaatje op de grip van camera moet ik met een tang losdraaien, dus lostrillen
    3 als ik in mijn Nikongrip MB D10 kijk hoe die koppeling daaraan bevestegd is, heb ik daar geen probleem mee. Met de grip van de D200(plastiek) zou ik het niet direct durven.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: schouderriem

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      1 een camera kun je ook hangen aan je statief als je laag bij de grond wil werken
      Yep, en statiefplaatje heeft dan ook naast de schroef ook een vorm die aangepast aan de body is, vandaar de vele modellen, en komt minder snel los.
      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      2 het statiefplaatje op de grip van camera moet ik met een tang losdraaien, dus lostrillen
      Klopt, als je die kracht in je handen hebt, indien niet ... dikke problemen x 2. QED

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      3 als ik in mijn Nikongrip MB D10 kijk hoe die koppeling daaraan bevestegd is, heb ik daar geen probleem mee. Met de grip van de D200(plastiek) zou ik het niet direct durven.
      Alweer QED, want we weten niet over welke combo het gaat.
      ...leeg...

      Comment


      • #18
        Re: schouderriem

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Yep, en statiefplaatje heeft dan ook naast de schroef ook een vorm die aangepast aan de body is, vandaar de vele modellen, en komt minder snel los.

        Klopt, als je die kracht in je handen hebt, indien niet ... dikke problemen x 2. QED



        Alweer QED, want we weten niet over welke combo het gaat.
        QED je weet dat je gelijk heb en dan kom je niet vanaf.......

        MB 10 dan kun je weten over weten over welke combi's het gaat(D300 of D700) en die hangen er met een 70-200 2.8 al jaren aan QED geen probleem.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: schouderriem

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          QED je weet dat je gelijk heb en dan kom je niet vanaf.......
          Mars? Jupiter?


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          ...leeg...

          Comment


          • #20
            Re: schouderriem

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            die draagriemen zijn "het" niet echt voor mij... eens uitgeprobeerd (blackrapid rs7 ofzo), wss zeer persoonlijk
            maar die b-grip intrigeerde mij enorm, niet overdreven duur, meerdere soorten van toepassingen (strap, klem, riem, én statiefadapter)
            zodat het zeer breed inzetbaar is
            toevallig kwam ik dan deze aanbieding tegen die misschien voor nog mensen interessant zijn?
            http://www.fnl.nl/digitale-fotografi...Press%2BWidget

            heb dit abonnement aangegaan en indien het goed aanvoelt koop ik (bijna vaderdag) mij de handstrap en statiefadapter erbij
            Ik heb er echt nog geen seconde spijt van gehad. Pas terug van weekje ontspannend Spanje en werd daar 4 maal aangesproken over de B-grip tijdens het gewoon slenteren door straatjes en markten.
            voordeel van de voet die in het draagstuk aan de riem klikt is dat je die kan openklappen als je je toestel op tafel neerzet zodat het toestel daarop rust en niet op de lens/body.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #21
              Re: schouderriem

              Nog een schouderriem die de moeite waard is

              A demonstration of the FS-Pro and DS-Slim sling straps from Carry Speed.My Blog Entry http://goo.gl/TWtH9Available from http://www.carryspeed.com/------AFFLI...
              Sony A7 mkIII
              Is all I need :-)

              Comment


              • #22
                Re: schouderriem

                Ik had een SunSniper die het helaas ook begaf, met schade als gevolg. Die schade is correct afgehandeld door de fabrikant en de karabijnhaak (die de zwakke schakel was) is gelukkig vervangen door een nieuwe, stevigere systeem.
                Ik heb nu zodanig vertrouwen in het systeem dat ik mijn 7d met grip en 6d met grip eraan toevertrouw...
                EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

                Comment


                • #23
                  Re: schouderriem

                  Niet alleen mijn fotomateriaal moet beschermd zijn door de schouderriem - ik heb graag ook staaldraad er in - om de aardappel-schillers (u weet wel dat soort lui dat iets ontleent en dan vergeet terug te brengen) tegen te houden. Als ik me niet vergis heeft SunSniper ook zo'n variant met staaldraad er in.
                  Heb ooit een test gedaan met van die bandjes in Nylon - en zelfs met een bot mes waar u met uw achterwerk kan gaan opzitten zat ik er met een streling (ik overdrijf echt niet) er dwars door. Tja - dat doet mij nadenken.
                  Die die ik heb - komen van bij AS-adventure, pacsafe-gerief meen ik me te herinneren. Behoorlijk qua schouderriem en met staaldraad - 't kan en mag natuulrijk altijd nog beter qua gewichtsontlasting - en 't staal mag ook nog altijd wat dikker, met ingebouwde schrikdraad... Maar prijs/kwaliteit ben ik tevreden.

                  Comment

                  Working...
                  X