Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ELINCHROM D-LITE RX of BRX Ws studioflitsers met PocketWizards aansturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ELINCHROM D-LITE RX of BRX Ws studioflitsers met PocketWizards aansturen

    Vraag is dus: wordt de ingebouwde Skyport in de Elinchrom BRX mee getriggerd?
    Nou ja, dit dus niet nee...

    En indien niet, hoe maak ik de draadloze verbinding dan wel?
    Je kunt toch wel een zo'n FlexTT5 op de Elinchrom studiolamp aansluiten met een 3.5 jackplug? Je kunt de flitskracht dan wel niet op afstand bijregelen maar je zou hem wel af moeten kunnen laten gaan?
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: ELINCHROM D-LITE RX of BRX Ws studioflitsers met PocketWizards aansturen

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Je kunt toch wel een zo'n FlexTT5 op de Elinchrom studiolamp aansluiten met een 3.5 jackplug? Je kunt de flitskracht dan wel niet op afstand bijregelen maar je zou hem wel af moeten kunnen laten gaan?
      Inderdaad, deze piste had ik ook al uitgedacht. Nu jij dit nog eens oppert is dit voor mij meteen een bevestiging dat dit dus kán.
      Bedankt voor jouw tijd en de moeite om te antwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: ELINCHROM D-LITE RX of BRX Ws studioflitsers met PocketWizards aansturen

        Ik heb de flextt5 zo al gebruikt op bowens lampen en dat werkt perfect. Dus dat zal wel werken op Elinchrom ook denk ik. Alleen het juiste kabeltje hebben. :-)
        Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

        Comment


        • #19
          Re: ELINCHROM D-LITE RX of BRX Ws studioflitsers met PocketWizards aansturen

          Oorspronkelijk geplaatst door petje Bekijk bericht
          Ik heb de flextt5 zo al gebruikt op bowens lampen en dat werkt perfect. Dus dat zal wel werken op Elinchrom ook denk ik. Alleen het juiste kabeltje hebben. :-)
          Oké, bedankt Petje! Ik weet nu genoeg, denk ik. Mijn beslissing is zo goed als gemaakt.

          De oplossing wordt dus als volgt: de PocketWizards blijven gebruiken met de Speedlights en dit met hun volle mogelijkheden; de Elinchrom BRX 500 triggeren met een PW FlexTT5 (aangesloten met het juiste kabeltje), maar deze dan wel manueel instellen. In een latere fase, wanneer ik ga uitbreiden met nog meer Elinchrom BRX 500's, zal ik dan uitsluitend de inherente Skyports gaan gebruiken.

          Mijn dank aan iedereen die aan deze discussie hun steentje hebben bijgedragen!

          Comment

          Working...
          X