Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    en gezien ze bij de Duitse Amazon "Derzeit nicht verfügbar" waren, heb ik elders in mijn moedertaal kunnen bestellen.
    Sorry, dat zal door mijn bestelling komen
    Ik verwacht ze dinsdag hier. Hopelijk kan ik de filters tot die tijd uit elkaar houden. Voor de zekerheid zal ik een doos broodrekkers in mijn fototas gooien...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #17
      Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb net nog een review gevonden van die "lens filter wrench" http://www.the-digital-picture.com/R...ch-Review.aspx
      Inderdaad. Die was ik vanmorgen ook tegengekomen.
      Had ik al moeten posten
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #18
        Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

        Ik heb net een setje besteld dat zou moeten passen op 62-77-82mm filters (dat zou dan moeten passen op alle filters die ik gebruik).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

          Als je veel met filters werkt, zou deze lensfilter wrench standaard in je toolbox moeten aanwezig zijn
          Ik denk dat al veel fotografen met dit probleem opgezadeld zijn geworden, waaronder ondergetekende ook.

          Wat ook interessant is, maar wel vrij duur zijn deze magnetische filterhouders. Hierbij kan je filters razendsnel wisselen!



          Manfrotto - Quality photography & video camera tripods, heads, lighting, iPhone camera accessories and bags. Shop Manfrotto Today!


          Heb ik ook nog gevonden bij mijn zoektocht naar variable ND filters, net zoals die filter lens wrenches.

          Mvg,

          Frank.
          Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

          Comment


          • #20
            Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

            Goeie info, Frank!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

              Wat evengoed wonderen doet en bina in iedere doe-het-zelf voor handen is, zijn de samenklem-nylon-strippen - kabelbinders. deze die gebruikt worden om zaken samen te klemmen. Maar éénmalig te gebruiken maar nemen geen plaats in je tas, zijn voor alle groottes, ze wegen niets en ze kosten niet veel.

              http://destalengreep.proatwork.be/pr...nder-nylon-wit
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’ętre heureux

              Comment


              • #22
                Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                Er bestaan zelfs kabelbinders die herbruikbaar zijn. Je kan ze dus weer openen en later opnieuw gebruiken.
                Zie bv hier.
                Last edited by pol parasol; 1 februari 2015, 08:53. Reden: link

                Comment


                • #23
                  Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                  Jacques, at your service, hier het hilarisch verhaal

                  http://forum.belgiumdigital.com/f9/i...agd-25731.html
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’ętre heureux

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                    Er bestaan zelfs kabelbinders die herbruikbaar zijn. Je kan ze dus weer openen en later opnieuw gebruiken.
                    Zie bv hier.
                    Fantastisch! Had ik nog nooit gezien. Lijkt mij interessant om netwerkkabels in bundeltjes te houden als je ze af en toe eens opnieuw moet 'sorteren'. Dat overkomt mij namelijk geregeld...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Jacques, at your service, hier het hilarisch verhaal
                    http://forum.belgiumdigital.com/f9/i...agd-25731.html
                    Whoah... zalig!
                    Het was Danny Roadrunner . Waar zou die uithangen tegenwoordig?
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                      Mijn setje is vanmorgen gearriveerd. Werkt "as designed"; nu maar hopen dat ik het nooit nodig heb. Ik vergelijk zoiets graag met de kruk die in het koffer van mijn wagen steekt.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Mijn setje is vanmorgen gearriveerd. Werkt "as designed"; nu maar hopen dat ik het nooit nodig heb. Ik vergelijk zoiets graag met de kruk die in het koffer van mijn wagen steekt.
                        Ik moet nog wachten tot morgen
                        Wat de koffer van de wagen betreft: bij mij gaapt daar een groot gat. Handig als extra opbergruimte onder de koffervloer, maar ik ken niet veel mensen die tevreden zijn van run-flat banden nadat ze eens een lekke band hebben gehad. Dit doch geheel terzijde...
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                          Mijn klemmetjes zijn inmiddels ook aangekomen. Ze zijn trouwens van het merk B.I.G.
                          Voor mijn 72mm filters exact goed van maat, maar opgelet als je ze zou willen gebruiken met kleinere filters. Op de verpakking staat 62-77mm, maar ze zijn te groot voor 62mm filters.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                            en goedkope maar goedwerkende tip.
                            Bij elke grotere huishoudzaak (Blokker e.d.) kun je van die dingen krijgen om een deksel van een glazen pot te draaien. Die zijn van rubber.Koop er 2 en gebruik ze tegen elkaar in. Gegarandeerd succes voor zeer weinig kosten.
                            Gr. Joop
                            Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                              Mijn oplossing werkt nog altijd : http://forum.belgiumdigital.com/f35/...st-471352.html

                              Sven
                              Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                              Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                              Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Motokop Bekijk bericht
                                Bij elke grotere huishoudzaak (Blokker e.d.) kun je van die dingen krijgen om een deksel van een glazen pot te draaien. Die zijn van rubber.Koop er 2 en gebruik ze tegen elkaar in. Gegarandeerd succes voor zeer weinig kosten.
                                klopt, Joop. Wij hebben zo een ding liggen, maar dan eerder voor flesdoppen, en die kan echt niet groter aan dan een 52mm.

                                Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                                Er bestaat dus nog zo een topic
                                Ik heb een antislipmatje voor op het dashboard in de auto; misschien heeft dat wel hetzelfde effect. Bij een volgende filterpanne zal ik het een keer uittesten.
                                Bedankt, Sven.
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                                Comment

                                Working...
                                X