Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF to sd adapter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CF to sd adapter

Transcend 400X 32GB kaartjes. Die zijn geweldig en te betalen. Ik heb er een stuk of 6

Zolang je geen absurde snelheden nodig hebt, zijn deze geweldig. Ik schrijf zonder problemen +20 raw files weg aan 8fps.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
      Ik schrijf zonder problemen +20 raw files weg aan 8fps.
      dat ligt dus deels aan je buffer van je toestel....
      mijn toestel kan bv 16 full raws van 74mb opslaan aan volle snelheid (4fps) dit is meestal minder doordat je 20 seconden ervoor al een burst gedaan hebt...
      de goedkope kaartjes die je beschrijft zijn sd of CF?? cf is iets duurder
      zelfs al koop ik supersnelle kaartjes (onvoorstelbaar duur aan de raws die mijn toestel uitspeekt)
      dan nog zal de buffer de meest bepalende snelheids factor hebben
      het zullen dus trage kaartjes worden nieuw... (jaja geen occazies te bespeuren voor de moment)
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        dat ligt dus deels aan je buffer van je toestel....
        mijn toestel kan bv 16 full raws van 74mb opslaan aan volle snelheid (4fps) dit is meestal minder doordat je 20 seconden ervoor al een burst gedaan hebt...
        de goedkope kaartjes die je beschrijft zijn sd of CF?? cf is iets duurder
        zelfs al koop ik supersnelle kaartjes (onvoorstelbaar duur aan de raws die mijn toestel uitspeekt)
        dan nog zal de buffer de meest bepalende snelheids factor hebben
        het zullen dus trage kaartjes worden nieuw... (jaja geen occazies te bespeuren voor de moment)
        Uiteraard ligt dat voornamelijk aan je buffer. Maar ik meende te begrijpen dat je niet enorm geïnteresseerd was in snelle kaartjes.
        Maar ik wilde maar aantonen dat zelfs voor mijn camera (de 7D) deze kaartjes geen problemen leveren. De kaartjes kunnen dit aan. Wat je camera daarentegen kan, hangt van de camera af natuurlijk

Als je echt snelheid wil, dan zit er niks anders op dan snelle 1000X CF kaartjes te kopen. Hierdoor maak je het minst gebruik van de buffer, zodat deze snel weer leeg is.
        Die adapters van CF naar SD werken wel, maar de snelheid ga je hier niet echt moeten zoeken.

Ik bedoelde inderdaad ook CF kaartjes van Transcend. Goedkoper vind je ze niet. Geweldige dingetjes voor die prijs. Zoals ik al zei, voor mijn camera en mijn noden snel genoeg.

Comment

had ook al zo'n prijs voor CF kaartjes gevonden, zou wel liever snelheid willen, maar dan wordt het echt duur
          en het is nu voor mij belangrijker om veel giga te hebben
          heb niemand gevonden die 2dehands CF of SD kaartjes van die grootte op overschot heeft, dus deze week bestel ik nieuw gerief....
          portfolio en workshops:

Comment

Ik heb jarenlang de D800E gebruikt met een SD van 64gb voor raw en een CF van 16gb voor JPG. Zijn zelden beiden vol komen te staan....
            Nu een Komputerbay 128gb SD in de Sony A7R. Nog snel ook en dat voor 40 euro bij Amazon.de
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Ik heb jarenlang de D800E gebruikt met een SD van 64gb voor raw en een CF van 16gb voor JPG. Zijn zelden beiden vol komen te staan....
              Nu een Komputerbay 128gb SD in de Sony A7R. Nog snel ook en dat voor 40 euro bij Amazon.de
              Zijn die dingen van Komputerbay betrouwbaar genoeg?
              Nog iemand goede ervaringen mee?

In het bijzonder CF kaartjes dan.

Comment

Ik zou zeker geen tweedehandskaartjes kopen. Het risico dat er iets fout gaat met een kaarje stijgt met de leeftijd.
                Ikzelf heb al enkele kaartjes defect gehad. Steeds oudere kaartjes. Vergeet het fabeltje dat de leeftijd van zo een kaartje onbeperkt is.

Calumet heeft goede kaartjes van PROSPEC. Ik heb er nu enkele in gebruik, goedkoper dan Sandisk. Calumet verkoopt enkel professioneel materiaal, dus denk ik toch niet dat ze daar rommel gaan verkopen.

Ik heb toch wel wat moeite om te kunnen begrijpen hoor..... Een D800E is nu ook niet het goedkoopste toestel, dus .... gaan we maar besparen op kaartjes....
                Ik snap dit niet maar ja het zal wel aan mij liggen ......

Comment

dat is waar, maar om nu 200 a 300 euro aan kaartjes uit te geven voor misschien maar 1 of 2 keer een trouw mee te schieten
                  en dan niet meer nodig te hebben....
                  heb nergens reactie op gekregen van 2dehands dus t'worden nieuwe kaartjes
                  ik schrijf de foto's wel dubbel weg dus risico op defect kaartje is normaal gezien gecoverd
                  portfolio en workshops:

Comment

heb nergens reactie op gekregen van 2dehands dus t'worden nieuwe kaartjes
                    Heb je al gekocht?
                    Is 16GB voldoende?
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

is op't kleinste als ik ze op volle grote zou gebruiken (niet op de trouw maar erna moet ik er ook nog iets mee zijn)
                      dan kunnen er maar 216 foto's op per kaartje... minimum 32gig en liefst 64gig
                      goedkoopste dat ik nu kan aangeraken (nieuw) is voor 110€
                      ben er trouwens van verschoten dat er bijna nergens een 2dehands aanbod is voor die dingen...
                      lenzen vind je direct, kaartjes van 32gig of meer zeer zeldzaam blijkbaar...
                      portfolio en workshops:

Comment

goedkoopste dat ik nu kan aangeraken (nieuw) is voor 110€
                        Hangt er wat vanaf wat je wil. Als je tevreden bent met de gangbare UDMA7 800x dan betaal je 70-90 euro voor 64GB afhankelijk van het merk.

Hogere snelheid (tot 500MB/s) kost 3 tot 5 keer zoveel. Maar wanneer heb je dat echt nodig? De schrijfsnelheden van CF liggen blijkbaar nog altijd een stukje hoger dan die van SD in de vergelijkbare klasse. Voor de uitleessnelheid zou ik het in elk geval niet doen.
                        Pieter
                        --

Comment

kaartjes hoeven niet zo snel te zijn 30 à 40mb/s is voldoende dankzij de grote buffer van het toestel
                          die 110€ is voor een sd64gb en 2 x CF32gb bij bax-shop
                          portfolio en workshops:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                            Ik zou zeker geen tweedehandskaartjes kopen.
                            90% van mijn CFkaartjes zijn hier op BD gekocht, 2dehands

Het enige kaartje dat recent is stukgegaan was nieuw gekocht (4jr oud nu) van Kingston een 8GB elite pro. Maar goed nieuws, na een mailtje naar Kingston krijg ik een 16GB in garantie! Hoop alleen dat deze door de ingebouwde kaartlezer in mijn 6jaar oude vistapc gelezen wordt.

Tot nu toe enige probleem met mijn CFkaartjes. Ben ook beetje aan het uitkijken naar CFkaarten voor Indonesiereis (4weken in sept).
                            Nu 7 x 4GB , 4 x 2GB en dus in blijde verwachting van de 16GB. Wil niet groter gaan gebruiken, als er dan toch iets met het kaartje gebeurd ben je alles kwijt, vandaar toch wel liever 4 GB, of 8. Worden gebruikt bij een Sony A700. Moest de adapter passen in de A700 zou ik misschien wel ook de SDkaartjes overwegen, kan dan ook deze van toestel van mijn echtgenote gebruiken.
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                              Nu 7 x 4GB , 4 x 2GB en dus in blijde verwachting van de 16GB. Wil niet groter gaan gebruiken, als er dan toch iets met het kaartje gebeurd ben je alles kwijt, vandaar toch wel liever 4 GB, of 8.
                              voor niets kwijt te geraken heb ik 2slots (1 CF en sd) in de camera
                              bedoeling is dus ook dubbel wegschrijven waardoor het ook allemaal wat kostelijker is
                              4, 8 en 16 giga is te klein voor mij (te grote bestande/direct vol)
                              portfolio en workshops:

Comment

kaartjes hoeven niet zo snel te zijn 30 à 40mb/s is voldoende dankzij de grote buffer van het toestel
                                die 110€ is voor een sd64gb en 2 x CF32gb bij bax-shop
                                Meen je dat?
                                Neem dan 2x 32GB Sandisk Ultra. 34 euro per stuk bij Amazon: http://goo.gl/gzQnf4

Edit: ik zal het verkeerd begrepen hebben... je krijgt 64+32+32 allemaal samen voor 110 euro? Dat is wel een goeie deal.
                                Last edited by Pieter G.; 22 januari 2015, 13:08.
                                Pieter
                                --

Comment

Working...
                                X