Ik wil me een nieuwe bolkop aanschaffen. Ik werk nog steeds met eentje van in het begin. Nu wou ik me dan ook meteen een degelijk aanschaffen zodat ik toch wel een hele poos verder kan. Na eens wat rond te vragen kwam ik bij de volgende drie merken uit Arca Swiss Z1 , RRS BH55 en Markins M20. De AS en Markins hebben mijn grootste interesse mede om het lichtere gewicht. Ik ben van plan deze te gebruiken bij mijn meerdaagse trektochten.
Maar nu vond ik op een Amerikaans forum dat sinds kort de clamp van de Z1 niet meer zelf te verwijderen is? En ik zou deze willen vervangen door mijn wimberly c12, maar dan moet de standaard clamp er nog af kunnen. Ik had hier eens over geďnformeerd bij fotokonijnenberg maar zij hadden geen duidelijk antwoord. Kan iemand me helpen?
Maar nu vond ik op een Amerikaans forum dat sinds kort de clamp van de Z1 niet meer zelf te verwijderen is? En ik zou deze willen vervangen door mijn wimberly c12, maar dan moet de standaard clamp er nog af kunnen. Ik had hier eens over geďnformeerd bij fotokonijnenberg maar zij hadden geen duidelijk antwoord. Kan iemand me helpen?
Comment