Ik heb dit apparaat 2de hands gekocht en vorige week bij het veldrijden in Zonhoven heb ik deze getest met de Canon 7D en 70-200 2.8II. Ondanks het feit dat ik een flitscompensatie had ingesteld van -1, werden mijn foto's in het geheel nog overbelicht. Zijn dit voldoende gegevens om me hieromtrent advies te kunnen geven?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Speedlite 580EXII
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Speedlite 580EXII
Heb je rekening gehouden met de flitssynchronisatietijd van de camera?
Als je bijvoorbeeld een sluitertijd van 1/500sec instelt, en je zet dan de flitser aan, dan zal de sluitertijd beperkt worden op 1/250sec (afhankelijk van de camera).
Dat kan je wel voorkomen door de flitser op de high speed synchronisatie te zetten (bliksem + H).
In de high speed stand kan je dus wel flitsfoto's maken met een kortere sluitertijd, en dan zouden de foto's wil correct belicht moeten zijn.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
-
Re: Speedlite 580EXII
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtHeb je rekening gehouden met de flitssynchronisatietijd van de camera?
………, dan zal de sluitertijd beperkt worden op 1/250sec (afhankelijk van de camera).
Dat kan je wel voorkomen door de flitser op de high speed synchronisatie te zetten (bliksem + H).
In de high speed stand kan je dus wel flitsfoto's maken met een kortere sluitertijd, en dan zouden de foto's wil correct belicht moeten zijn.
Comment
Comment