Beste
Ik zou graag binnenkort aan druppelfotografie doen.
ik zal hiervoor plexiglas aankopen alsook een externe flitser.
voor deze opstelling dacht ik ook aan een reflector 5in1 aan tekopen zodat ik met 1 flitser genoeg heb en deze met de reflector het licht weerkaatst.
mijn opstelling zoals ik dacht:
2 x plexiglas (waar druppel op valt en achtergrond)
1 x flitser
1 x reflector
1 x systeem om druppels te laten vallen etc...
ik vroeg mij enkel af of zo'n reflector makkelijk te kuisen is?
het is niet de bedoeling om met rode wijn te gaan spelen alsook niet met grenadine ofzo want dit maakt ook plekken dacht ik
enkel met Melk, water, voedingskleurstof voor in het water, fruitsap etc...
als er dan eens een spetter op de reflector is, is deze dan mekkelijk te verwijderen (op te kuisen)??
ps. Als dit geen goed idee blijkt te zijn, hoe kan ik dit dan oplossen? gewoon een blad papier? of lukt een stuk wit plexiglas ook? of vanbovenuit flitsen? en zo maar 1 flitser gebruiken (druppel valt op zwart plexiglas)
iedere reactie is welkom hoe ik een opsteling kan maken van 1 flitser
alvast bedankt voor de reacties.
Groeten
Ik zou graag binnenkort aan druppelfotografie doen.
ik zal hiervoor plexiglas aankopen alsook een externe flitser.
voor deze opstelling dacht ik ook aan een reflector 5in1 aan tekopen zodat ik met 1 flitser genoeg heb en deze met de reflector het licht weerkaatst.
mijn opstelling zoals ik dacht:
2 x plexiglas (waar druppel op valt en achtergrond)
1 x flitser
1 x reflector
1 x systeem om druppels te laten vallen etc...
ik vroeg mij enkel af of zo'n reflector makkelijk te kuisen is?
het is niet de bedoeling om met rode wijn te gaan spelen alsook niet met grenadine ofzo want dit maakt ook plekken dacht ik
enkel met Melk, water, voedingskleurstof voor in het water, fruitsap etc...
als er dan eens een spetter op de reflector is, is deze dan mekkelijk te verwijderen (op te kuisen)??
ps. Als dit geen goed idee blijkt te zijn, hoe kan ik dit dan oplossen? gewoon een blad papier? of lukt een stuk wit plexiglas ook? of vanbovenuit flitsen? en zo maar 1 flitser gebruiken (druppel valt op zwart plexiglas)
iedere reactie is welkom hoe ik een opsteling kan maken van 1 flitser
alvast bedankt voor de reacties.
Groeten
Comment